Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 May 2021

Kebodohan Itu Nyata

Bhai/DeeDee semua..

Kebodohan itu nyata... mana tak bodoh... dalam keadaan wabak pun masih tegar tak mahu menjaga keselamatan diri sendiri dan keluarga... Jadi bila dah terkena wabak... jangan la salahkan orang lain...  Tak kisah la belum kena ka... atau akan kena kan... atau antibodi kuat lar.... no... Allah Taala larang bunuh diri..

Kalu tak jaga kesihatan dalam keadaan wabak tue... maksudnya dah dikira bunuh diri...

Tapi kalu dah bodoh, bebal dan bangang... memang tak boleh nak kata apa...

Spesis ni memang bercambah dari hari ke hari... dan tak terkecuali ader gak dalam kalangan pembaca dan pelayar blog ini... Betul la... bukan semua pembaca dan pelayar blog ini sehaluan dengan gua... Hahaha... gua tak kisah pon sebenarnya... sebab yer la... kita bukan boleh paksa orang...

Tapi gua tetap mengatakan... kebodohan itu kekal nyata... dan ianya sebenarnya satu penyakit... penyakit mental... Hahaha



3 comments:

  1. Bosan lah. Adios cau cin cau.

    ReplyDelete
  2. Kebodohan Itu Nyata
    untuk orang yang tak mau ikut perintah Allah
    amat nyata n dzolim

    nak penjara diri sendiri dalam rumah ka itu tarak sapa larang
    berapa lama volih tahan

    ini kuman paling kuat mati itu oarang ynag telah ditetapkan mati olih Allah
    kuman ini hnaya sabab musabab

    sikit saja baru Allah bagi kuman ni
    tapi yang tak solat tak tutup aurat lagi ramai
    tak takut pun ancaman dari Allah di akhirat nanti

    Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.

    sebab di akhirat tarak mati lagi semaunya hidup
    dapat nikmat atau azab

    maka Kebodohan Itu Nyata untuk penentang Allah N rosul
    amat palimg boddo suka lawan perintah Allah
    sebab itu kira binasakan diri yang tak mati mati
    di akhirat nanti

    Apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang lain telah beriman", mereka menjawab: "Akan berimankah kami sebagaimana orang-orang yang bodoh itu telah beriman?"
    Ingatlah, sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh,
    tetapi mereka tidak tahu.

    dah lama dah Allah bagi idup tapi ramai yang bermaksiat
    nak kat apaa lagi bila Allah bagi bala pulak
    pikir pikir la sendiri

    ReplyDelete
  3. Kenapa Adun Bandar Baru Klang dari DAP tu tak dikritik oleh Anwar Ibrahim Mat Sabu Hanipah Otai Reformasi.!?

    Mudah jer suma nama Melayu tu adalah barua DAP. DAP abang besar nya Singapura dlm Parti PAP. Singapura Isreak Asia Tenggara. Haah kau fikir lah sendiri barua Melayu ni sebenarnya buat wayang saja dengan orang Melayu bukan dari PKR PAN dan PejWang.

    Tindakan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bandar Baru Klang, Selangor daripada DAP yang mengkritik pendirian tegas Malaysia terhadap kezaliman yang dilakukan rejim zionis Israel ke atas Palestin disifatkan sebagai biadab dan tidak patriotik.

    Wayang bangang Anwar Ibrahim Mat Sabu Kalit Samat Hanipa Otai otai Reformasi menyalak pasal Isreal sekadar wayang pacak tak laku. Orang kampung dan budak tadika pun tahu wayang mereka tak boleh pakai.!!

    #baruaDAPacahacahpowersaje

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1