Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

29 December 2021

47 Tahun Dia Buat Apa?

Bhai/DeeDee semua...

Selama 47 tahun Tengku Razaleigh jadi Ahli Parlimen Gua Musang.... Dia buat apa?? Apa pembangunan yang dier telah bawa ke Gua Musang? Apa industri dan peluang pekerjaan yang dia telah bawakan untuk rakyat dan pengundi di Gua Musang??

Takder apa... 

Selama 47 tahun tu dia buat apa agaknya? Pembangunan infrastruktur awam pun gitue-gitue ja... Penat menunggu perubahan untuk Gua Musang... Tengku Razaleigh Hamzah tue bukan calang-calang Ahli Parlimen... dier jadi Menteri Kanan... malah pernah menjadi Menteri Kewangan.... berpuluh tahun.... dan dia juga adalah Kerabat Sultan Kelantan... dia adalah Bapak Saudara kepada Sultan Kelantan yang sekarang ini...

Bayangkan... selama 47 tahun tu Tengku Razaleigh Hamzah dok menang majoriti undi dalam setiap Pilihanraya.... tak pernah kalah.... dan Orang Asal / Orang Asli dok undi dier secara solid.... Dia dapat sokongan dan undi yang padu daripada para pengundi di Parlimen Gua Musang... Malah Tengku Razaleigh dalam UMNO bukan calang-calang orang... Dier orang besar dalam BN satu masa dulu.... Barisan Nasional....

Tapi...

Orang Asal / Orang Asli (OA) tak dapat apa-apa pun pembangunan... tak dapat apa-apa pun perubahan... tak dapat apa-apa pun infrastruktur yang boleh dibanggakan... OA macam tue gak... OA susah nak keluar ke bandar Gua Musang... OA susah dapat peluang... OA memang terpinggir... OA serupa dianak tirikan...

Tengku Razaleigh bukan tak kaya... jutawan tue.... tapi yer la.... dier makan sorang-sorang dier jer la... semua tue... mana ader fikir tentang rakyat kawasan dier.... Tak kira la masa dier jadi Menteri Kanan Kerajaan Pusat atau apa.... sama ja...



2 comments:

  1. Najib menyampaikan ucaptama dalam WCEF. Dia turut menjadi tetamu kehormat untuk majlis anugerah dan makan malam. Woow terbakar lagi lah orang tua celaka itu dengan bossku..!!

    Banduan berucap di WECF perancangan Allah lagi baik bro..AMIN

    Bank Negara jadi pusat perompak mencuri duit rakyat bro..AMIN

    JHo Low masih lesap Bro.. AMIN

    Jho Low sedang tepuk tangan enjoy berdansa dng Paris Hilton Bro..AMIN

    Zety dan keturunan penyamun nya tengah senyum riang Polis tak bertindak bro AMIN

    SPRM tempat buat duit rasuah saham jota jota bro..AMIN

    KL cerah Bangau cari ikan di jirat Cina dlm kolam taik lagi bro..AMIN

    Cubaan melingkupkan Boboi makin cerah bro..AMIN

    Tun rasa tak sedap cemas miang gatal gatal badan bossku berucap Forum Ekonomi Doonia di China Broo..

    KHALAS..

    kah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. SCAM la bro. Malu besar ko dan Bos ko

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1