Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

06 January 2022

Batik Pahang Tenun DiRaja

Bhai/DeeDee semua...

Mungkin ada yang tak tahu bahawa ujudnya satu perusahan Tenun DiRaja yang terletak di Pekan Pahang... Kalu tak silap gua tak jauh dari Kampung Mekasar di Pekan... Disini bukan sahaja mereka menenuh Songket... tapi juga ada yang membuat kraftangan Batik.

Industri ini telah ujud zaman berzaman dan dikekalkan secara ekslusif oleh beberapa individu yang membuatnya secara berkelompok.. Namun terdapat juga satu organisasi yang telah ditubuhkan untuk mengekalkan industri kreatif ini.

Industri Batik dan Songket ini telah dinaiktaraf dan disokong oleh Istana Pahang lalu diberikan gelaran Tenun DiRaja.

Semoga Batik dan Songket Tenun DiRaja akan kekal di warisi zaman berzaman...

Bukan macam yang kat bawah nih.... Hahaha







4 comments:

  1. Rupa rupanya kalau pindah duit atau saham ke akaun adik, suami atau anak anak tak kena tindakan kot.. patut lah Zety pun lepas...kah kah kah

    Tanpa melalui sebarang proses siasatan, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Azam Baki nampaknya terus dibersihkan daripada sebarang salah laku atas dakwaan memiliki sejumlah saham yang besar dalam sebuah syarikat korporat.

    Beliau dibersihkan hanya dengan memberi penjelasan kepada Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR) SPRM saja.

    Menurut Pengerusi LPPR, Abu Zahar Ujang, pihaknya berpuas hati dengan penjelasan Azam bahawa saham-saham itu adalah milik adiknya yang meminjam akaunnya bagi membelinya pada 2015 dahulu.

    Saham-saham itu kini, katanya, telah pun dipindahkan kepada nama adiknya, Nasir Baki.

    Dalam kes Zety rakyat pun terkejut seorang yang berintegriti tinggi, bekas Gabenor Bank Negara dan kini memegang jawatan Pengerusi Permodalan Nasional Berhad (PNB).

    Polis akan melengkapkan siasatan Tawfiq Ayman, suami kepada bekas gabenor Bank Negara Zeti Akhtar Aziz, berhubung dakwaan menerima dana berkaitan 1MDB. 30 Dis 2020 hingga Januari 2022 (hari ini) adalah lebih 2 tahun..!!

    Saham-saham itu kini, katanya, telah pun dipindahkan kepada nama adiknya, Nasir Baki.

    Tambah Abu Zahar, LPPR berpuas hati dengan penjelasan Azam bahawa Ketua Pesuruhjaya SPRM itu tidak mempunyai sebarang manfaat kewangan mahupun konflik kepentingan dalam pemerolehan saham tersebut.

    “Ahli-ahli LPPR berpendapat Azam tiada sebarang kepentingan sendiri dalam saham-saham berkenaan,” kata Abu Zahar lagi.

    Wowww….senangnya Azam membersihkan diri dan dibersihkan oleh LPPR!!

    No wonder Zety pun boleh lepas.. AMIN

    KHALAS

    kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  2. Selamat menyambut tahun Baru 2022 , dan semoga skandal Keluarga Zeti akan di buka pada tahun 2022 tanpa alasan.

    Polis DiRaja Malaysia telah umum Siasatan terhadap laporan Polis Singapura dari awal bulan Mac 2021. Laporan dari kerajaan Singapura sampai ke Bank Negara Malaysia dari tahun 2015/2016.

    Belum ada khabar berita dan kenyataan “follow up” dari siasatan berkenaan kisah wang milik 1MDB sejumlah RM700 juta masuk kedalam akaun milik suami Bekas Gabenor Bank Negara di Singapura.

    Ketika Tun Mahathir jadi Perdana Menteri kerajaan gagal , hampir setiap hari ada pihak muncul beri kenyataan berkenaan kes 1MDB.

    Selain mahu bermain persepsi , ia juga bertujuan menanam minda rakyaat bahawa Bossku sudah bersalah dan hanya menunggu hukuman sahaja.

    Kini, dengan kuasa tuhan, muncul pula kes dan skandal keluarga Zeti dengan wang “haram” RM700 juta dari Jho Low masuk ke dalam akaun sulit di Singapura.

    Apakah kedudukan siasatan sekarang.?Sudah di tahap mana siasatan? Adakah cubaan “cover up” sedang dilakukan?

    Ini kerana di yakini, perbicaraan jika di buka akan ‘upsett’ kan kes DSNR dan menjadi “advantage” kepada DSNR atas sebab kenyataan kenyataan mereka yang terbabit dapat di rumuskan mereka berpakat untuk mengenakan DSNR.

    Tun Mahathir memberi “hint” dirinya terbabit dan mengetahui banyak dengan langsung tidak berani suruh PDRM segerakan siasatan.

    Tidak masuk lojik akal dan fakta jika kes RM42 juta di bank-in oleh pihak lain menjadi kes besar dan mampu penjarakan DSNR, namun sebaliknya, wang sejumlah RM700 juta masuk kedalam akaun peribadi Taufeq Ayman yang dijaga sendiri tidak menjadi kes pula.

    Undang undang apa yang mampu penjarakan DSNR tapi tidak mampu penjarakan Suami Zeti atas terima wang dalam akaun nya?

    beberapa hari lagi sudah tahun baru 2022, adakah puak pro Mahathir akan harap rakyat melupakan berkenaan skandal ini?

    Jika bersungguh sungguh dengan kes DSNR kenapa pula tidak bersungguh sungguh dengan skandal Zeti?

    Wang di pulangkan setelah akuan SD keluarga Zeti di tandatangan membuktikan lojik proMahathir hanya bertaraf sampah sahaja, jika ia wang halal berniaga seperti sampah sarap Mahathir jelaskan, kenapa ia perlu di pulangkan?

    #kartelkarelakegelisahanAMIN

    ReplyDelete
  3. dia ni sembang lebih...kalut bab booster..tiewwww

    ReplyDelete
  4. dia ni sembang lebih...kalut bab booster..tiewwww

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1