Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 January 2022

Tarif Elektrik : Tak Bebankan Rakyat?

Bhai/DeeDee semua...

Ini ayat klise ... ayat kata kenaikan tariff elektrik tidak membebankan rakyat... Hahaha.... Giler aper harga bekalan elektrik naik tapi tak bebankan rakyat?? Hahaha... Jangan tengok pada tariff 200 unit yang pertama tue... yang itu memang takkan ubah banyak...

Bodoh ker aper pimpinan Kerajaan Malaysia nih... dari UMNO sampai ke PAS ... bodoh melampau-lampau...

Kena paham satu benda....  Tariff Elektrik nih dier ikut unit lar...

200 unit pertama ... yang ini gua berani jamin TNB takkan naikkan sampai RM0.25.. sekarang RM0.218
100 unit kedua .. yang ini pon gua berani jamin TNB takkan naikkan sampai RM0.40 .. sekarang RM0.334
300 unit ketiga ... yang ini kompom naik banyak giler... sekarang pon dah RM0.516
300 unit keempat ... yang ini sure akan naik giler banyak dan skyrocket... sekarang pon dah RM0.546
> 900 unit dan seterusnya .... yang ini memang paling giler naiknya ... sekarang pon dah RM0.571

So... memang la kalu 200 unit pertama tu.... yang akan dijadikan sembang lebat oleh pimpinan Kerajaan Pusat dan TNB.... sebab memang takkan naik lebih dari RM0.25 seunit.... kalu sampai RM0.25 pon baru cecah RM50 sebulan....  itu depa la kata...

Dengan segala peralatan internet, wifi, router, modem, printer, peti ais, kipas angin, rice cooker, blender, induction cooker, microwave oven, mesin basuh, mesin coway, tv, radio, pengecas telefon, komputer dan laptop serta tablet bagai.... maunya  tak cecah tariff unit block kedua dan ketiga??

Gua tak terkezut kali rate TNB kali ni macam ni...

200 unit  (Block Prorate/KWh) : RM0.220
100 unit (Block Prorate/KWh) : RM.0.340
300 unit (Block Prorate/KWh) : RM0.530
300 unit (Block Prorate/KWh) : RM0.560
> 900 unit (Block Prorate/KWh) : RM0.600

Tetap Pimpinan Kerajaan dan TNB akan kata kenaikan masih tak membebankan rakyat sebab naik cuma RM0.002 jer.... tak banyak.... sebab selalu pon mereka cuma akan cerita pada 200 unit pertama jer.... hahaha... nak bagi nampak ianya rendah... tak membebankan rakyat...

Pigidah..

Jangan tanya Walaun, Macai dan Lobai ..... depa apa pon tatau.... hahaha







No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1