Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 January 2022

Betapa Strategiknya Ibunegara Indonesia (Penajam) Yang Baharu.

Bhai/DeeDee semua...

Presiden Indonesia, Joko Widodo, telah mengumumkan bahawa negara terbesar di Asia Tenggara itu akan memindahkan ibu kotanya dari Jakarta ke sebuah lokasi di wilayah Kalimantan Timur, berhampiran Samarinda dan Balikpapan. Lokasi ini adalah di Penajam. Ini bertujuan untuk mengurangkan beban terhadap Jakarta yang sudah pun terlalu sesak kerana populasi yang terlalu tinggi dan mempunyai ancaman tenggelam dibawah paras laut.

Jadi... Berdasarkan kepada strategiknya kawasan ini... gua dapati ianya akan dijadikan sandaran untuk mengikat kekuasaan China di Laut China Selatan dimana Indonesia pastinya akan memperkukuhkan kekuatan militer lautnya di kepulauan Natuna. Malah kedudukan angkatan laut Indonesia di Kepulauan Sulawesi sendiri pastinya akan diangkat dengan lebih berjaya.

Kita tahu Borneo agak kurang impak kepada Gunung Berapi dan Gempa Bumi... malah sumber galian alam seperti emas, bijih besi, arang batu, minyak dan gas serta yang lainnya cukup banyak disini. Industri perlombongan akan boleh digiatkan dan diseliakan dengan jalinan infrastruktur awam seperti jalanraya, lebuhraya dan laluan keretapi yang lengkap dan teratur.

Dan pastinya akan ada sambungan akses ke Kuching, Kota Kinabalu dan Bandar Seri Begawan di Brunei

Ini akan menyebabkan peluang pekerjaan dan pembangunan di Borneo akan dapat dipertingkatkan dengan adanya modal insan seperti buruh mahir yang rendah kos pengendaliannya.

Hebat planning Indonesia dibawah kepimpinan Jokowi.

#Penajam #Indonesia #Borneo #IbunegaraBaharuIndonesia #Jokowi
#CipanTapirTenuk #SocialCritics

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1