Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 October 2009

Berudu

Bhai ....

Lu tau berudu tue aper? Berudu adalah anak katak yang baru menetas ... belum tumbuh kaki belakang lagie.. masih dalam bentuk macam anak ikan.. hehehe... telur katak banyak oooo... nampak sekali imbas macam bijik selasih kat dalam air sirap jer... hehehehe....

Sekali katak bertelur... banyak ooo... mau ader dekat beratus biji .. atau mungkin cecah seribu bijik telur kot... hehehe... cukup masa ... telur nie akan jadi berudu... kitaran ekologi tue.... fitrah alam... lepas dah jadi berudu .. mola la kuar kaki belakang dulu.... biler dah ader kaki belakang.. barulah kaki depan pulak muncul...

Sebulan dua lepas tue baru la nampak sifat katak nyer ... tapi masih baby lagie... belum boleh melompat jauh lagie... kaki tak cukup kuat... masuk tiga empat bulan... kaki dah kuat.. dah boleh la melompat.. mola la lidah tue merembat apa yang ader didepan masuk kemulut... nyamuk, lalat dah jadi makanan anak katak nieh..

Biler dah besar betul... pepatung (cekcibor) pon dier rembat... hahahaha...

So ... apa yang lu dapat daripada intro gua kat atas tadi...
  • 1997 .... perancangan UMNO/BN dimulakan ... ops berudu ...
  • 1998 .... benih ditabur dalam PAS melalui individu tertentu .... telur berudu dibiakkan
  • 1999 .... benih ditabur dalam PAS melalui individu tertentu ... fasa dua ... lagi banyak telur berudu dibiakkan...
  • 2000 ... benih yang ditabur telah hidup subur .. dapat kepercayaan ..... berudu dah besar dan kaki belakang dan mola ader
  • 2004 ... dah dapat jadi pimpinan dalam PAS ... dah jadi anak katak dah... boleh melompat tapi tak jauh la..
  • 2005 ... menguasai pimpinan atasan dalam PAS .. selit dalam semua cabang PAS .. plan melompat dirangka ... nyamuk dan lalat diterkam untuk mengenyangkan diri
  • 2008 ... dapat pengaruh lagi atas sebab menang dalam PRU12 .. mola tunjuk taring ... sebat sana sini harta negeri dan parti .... dah nampak hebat .. cakap dah orang percaya ... pepatung (cekcibor) pon kena ... plan nak makan anak burung la pulak...
  • 2009 ... tembelang pecah .... orang dah dapat detect siapa "mole" ... tapi pandai berlakon ... selamat lagie.. yang kena orang lain... katak dah dewasa dah... dah bersedia untuk melompat
  • 2012 (tahun jangkaan melompat beramai-ramai) ... tahun dimana PAS akan kalah teruh..
  • Kitaran (cycle) hidup katak akan bermula sekali lagie..

3 comments:

  1. Hey Dude..!! wow nampaknya lu sudah baca sampai khatam apa yg dia orang rancangkan tu ya..!! tapi malangnya masih ramai lagi yg tak baca dan pikir sampai paham..apa yg lu tuliskan ni..!!,atau tak ambil peduli.. ,yg penting wala, atau mungkin dia orang akan kata tulisan lu mengarut macam sampah,jadi tak perlu ambil tahu...tapi pada orang yg berfikir dia akan tahu jawapannya.....???(baca dan pikir lagi sampai paham)

    ReplyDelete
  2. Bhai ...

    Terima kasih pasai paham apa yang gua tuliskan tue... Hanya jauhari yang mengenal maknikam .... hahahaha

    "berudu" nie dah lama diorang biakkan dalam PAS .. paling awal kalu tak silap gua la.. tahun 1986 .. selepas kes Memali dulu...

    ReplyDelete
  3. huh..dasat bacaan politik lu.maybe sbb lu penah aktif dlm PAS dulu..apapon,parasit² mcm ni semua perlu dihapuskan.gua terus terang ckp,mmg tak terjangkau bacaan politik gua sampai tahap tu,walaupon gua tau ada puak² mata duitan dlm PAS sejak beberapa tahun ni.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1