Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 October 2009

High Speed Broadband

Gua setuju dengan idea "High Speed Broadband" (HSBB) nih.... memang setuju benar... supaya "BerukBand" sekarang nie dapat ditukar persepsi dier...

Cuma apa yang gua tak paham dan benci sangat nih.... kenapa HSBB nie ditumpukan perkhidmatan dier kat kawasan bandar terutamanya di kawasan Lembah Kelang ... bukan ker sekarang nie kawasan kat Lembah Kelang nieh dah memang begitu canggih dier punya kemudahan broadband ... dari SDSL Streamyx yang stabil sampailah kepada kemudahan WiMAX ...

Sepatutnya kalu diorang nak jalankan HSBB nih.. pi la pilih kawasan luar bandar ker... macam Kemaman nie ker... baru la betul... ini semua kemudahan dok tumpu kat kawasan bandar... Lu orang tau dak kat area Kemaman, Terengganu nih.... kemudahan SDSL pun terhad cuma kat bandar Chukai jer... kat kawasan Industri Gas dan Petroliam di Telok Kalong, Kerteh, Paka mana ada support SDSL nih... yang ader cuma ADSL jer... ADSL yang hampeh tahap siput khinzir tue...

Bagi la peluang orang luar bandar dapat kemudahan broadband yang berkualiti skit... tolong la... cuba la jangan lambakkan kat KL dan Lembah Kelang jer... apa ... ingat orang kat sana jer yang perlukan Internet ka.... orang lain tak perlu ka... apa bodoh punya Menteri ....

Kat Kemaman nih... P1 WiMAx pon takder .... woi... ini kawasan industri yang paling utama kat Malaysia la.... tolong la bagi skit kemudahan teknologi... Kat sini kalu Celcom memang ader 3G ... tapi kelajuan macam siput khinzir... Maxis hampeh... DIGI plak cuma ader EDGE dan kekadang GPRS jer... Streamyx ... ADSL ader la.. tapi tengok kawasan la... kelajuan... mmmmm... lagi laju dialup line... mana taknyer .. Syarikat dan Industri pon rembat ADSL nie... orang biasa pun guna yang sama gak.... mana nak tampung speed yang canggih..

Punya la banyak syarikat besar-besar multinational dalam bidang Gas dan Petroliam nih.. tapi... kemudahan teknologi macam siot... Internet hampeh.. telefon selular... macam hampeh gak kekadang tue...

Ini gua nak bagi last warning nih... lain kali kalu nak implement kemudahan Internet.. tolong la jangan buat kat Lembah Kelang tue... dah padat dah.. banyak provider kat sana... baik la pi pasang kat kawasan luar bandar macam Kemaman nih ker... baru ler ader faedahnyer.... siot betul la...

3 comments:

  1. salam tuan..
    teman 5 tahun ngajor kat CM Yusuf tu.
    org tg tualang banyak sgt UMNO..tak tahan

    ReplyDelete
  2. orang bandar yang guna di Starbuck tu tak ada akses internet ke dirumahnya?

    ReplyDelete
  3. Bhai HajiKedekut

    Teman dulu belajor kat CM Yusuf la ... tapi abis belajor tahun 1988 dulu... hehehe

    Bhai Hasbullah Pit,

    Mungkin betul apa lu cakap... diorang nie takder akses kat rumah pasai tue la pi Starbuck... hehehehe

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1