Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 October 2009

Laporan Ketua Audit Negara

Gua cukup pelik .. dah banyak kali dah laporan ketua audit negara yang menunjukkan kepincangan dalam tadbir urus beberapa agensi kerajaan namun takder apa-apa tindakan pon yang diambil ..

SPRM pun tak nak ambik tindakan siasat salah laku tadbir urus agensi kerajaan yang berkaitan dan takder sorang pon setakat nih yang dah kena siasatan dan didakwa di Mahkamah... Kenapa aaa...

Takkan la laporan ketua audit negara tue tipu jer ... giler aper ketua audit negara publishkan laporan audit tue kalu dier tahu semua yang dier publishkan tue adalah fitnah tanpa ader bukti apa-apa...

Wei... lu ingat jabatan audit tak buat siasatan ker... tapi pelik betul ka.... walaupun dah banyak kepincangan yang didedahkan oleh laporan ketua audit negara... tapi takder satu tindakan pon yang diambil oleh SPRM ... buta mata dan buta hati kot SPRM nih...

Ini lah contoh siasatan dan pendakwaan berpilih yang diamalkan 0leh SPRM ... cam sial jer gua tengok.... Lepas nie kiter tengok .. untuk audit tahun 2008 tue... ader tak yang jadi kes kat SPRM ... SPRM dah takder telor .. tak macam masa dulu BPR dimana ader la nampak ader power.. ader telor... la nih dah kecut dah... hehehe

So .. kalu la SPRM betul-betul buat kerja... sure kes yang sangkut dengan laporan ketua audit negara tue akan kena siasat dan pihak yang melakukannya akan disiasat dan didakwa di Mahkamah...

2 comments:

  1. Ini menunjukkan kelemahan pengurusan, iaitu keputusan audit tiada countermeasure (sementara dan kekal). Biasanya apabila CEO atau MD tidak perform, kontrak ditamatkan dan dicari CEO atau MD baru.

    ReplyDelete
  2. Bhai..

    Memang betul la aper yang lu tuliskan tue... kelemahan pengurusan... masalahnyer saper yang nak pecat diorang nih...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1