Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 October 2009

Yayasan IJN

Sori la... gua dah lama nak bagitau benda nih... tentang Yayasan IJN ...

Yayasan IJN nih adalah untuk bantu kumpulan sasar yang berkemampuan rendah untuk mendapat khidmat pakar dalam kes berkaitan jantung. 80% daripada golongan yang pi IJN sememangnya dari kumpulan berkemampuan sederhana dan rendah..

Satu masa dulu.. waktu gua pi bawak bapak gua mendapatkan khidmat di IJN ... (buat angiogram , bapak gua ader surat gerenti dari syarikat gua kerja) ...gua ader nampak satu kes yang pada gua menyayat hati... Ader satu brader tue... anak dier ader 5 orang .. kecik lagie... brader tue kerja tukang kebun jer.... Anak bongsu dier (baru berumur 6 bulan) ader masalah jantung .... kalu tak silap... jantung berlubang... kira dah abis kronik dah masa tue... wajib buat pembedahan...

Bila pi check kat IJN.. doktor cakap kena buat pembedahan segera nih... kalu tidak boleh maut... biler dier tanya berapa kos kena tanggung... doktor anggar sekitar RM40 ribu.... pergh... banyak tue.... terus la brader tue sedih pasai tak dapat rasanyer nak sediakan banyak tue... gua dengar pon sedih.. nak tolong berapa sangatlah yang gua boleh bantu... kena buat operation dalam masa dua minggu....

Brader tue punyalah sedih... dan terus dier kuar dan bawak anak bongsu dier balik ... rupanyer diorang datang pi IJN naik bas "ting tong" dari Temerloh.... pergh.... sedih ooo.... itu citer tahun 2005 dulu... gua rasa mungkin baby tue dah berjumpa dengan Allah S.W.T dah.... maybe dah meninggal dah... yer la... dah lama la...

Cuba kalu Yayasan IJN dapat bantu .. kan bagus .. betul dak... Yayasan IJN cuma perlu RM3 juta setahun jer untuk membantu golongan kurang berkemampuan mendapatkan khidmat di IJN .... RM3 juta setahun tue bukan banyak pon.... nie abis RM100 juta setahun kat PERMATA tak per pulak.... takkan tak boleh Kerajaan Malaysia sediakan dana dari Belanjawan Negara khusus untuk Yayasan IJN ...

Takkan pasai Rosmah Mansor punya projek PERMATA boleh kasi dana RM100 juta .. tapi untuk Yayasan IJN punya la susah nak dapat RM3 juta dari Kerajaan Malaysia.... apa citer nih....

Ini gua ader dengar citer yang IJN nie mungkin akan dijual dan diswastakan.... tak abis-abis lagi citernyer... apa nak jadi la.... hampeh tul la...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1