Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 October 2009

Mengelejat Pasai Apa?

Woi... puak-puak pro UG dalam PAS ..

Lu orang mengelejat pasai apa... Takkan pasai EGM pun boleh mengelejat nak mampus... awat... takut ka? Biasanyer yang takut nih la yang ader buat salah.. orang tak buat salah mana ader takut.... Ini mengelejat tak tentu hala pasai apa?

Gua sertai PAS dari tahun 1985 dulu ... masa muda belia... hahaha.. jadi Ahli Biasa jer... kemudian pada tahun 1997 gua dilantik jadi Ketua Pemuda PAS Kawasan (XXXX) .... Pertengahan 1998 gua letak jawatan pasai tak larat la nak pikul tanggungjawab (bukan apa.. takut tak tau nak berjawab apa di hadapan Allah, Tuhan Rabbul Jalil pasai tugas Ketua Pemuda PAS Kawasan)

Takder hal pon gua letak jawatan... takder daki apa pon... ralat pon idak... yang penting jamaah dan parti kuat... yang penting mesti ader orang lain yang lebih layak untuk jadi Ketua Pemuda PAS Kawasan dari gua...

So..... walaupun gua join PAS dari tahun 1985 lagie.... tak pernah sedetik pon dalam hati gua untuk mementingkan Ketuanan Melayu (assobiyah) melainkan hanyalah Islam Untuk Semua. Tapi la nie... ramai gak puak-puak yang ader pangkat skit dalam PAS yang lebih mementingkan ketuanan Melayu ... Malah dalam banyak hal .. lebih teruk penyakit ketuanan Melayu puak dalam PAS nih daripada orang UMNO ... lebih karat biru lagie...

Peliknyer .. puak-puak ini lah yang mendapat tempat dan makin berkuasa dalam PAS ... pada gua.. puak-puak inilah punca segala masalah... siap nak berkubang dalam gelap dengan UMNO... Pada gua la... straight forward gua bagitau.... lu orang yang pro-UMNO dan UG nih... dah prepared ker jawapan nak dijawab didepan Allah Taala nanti.... ader jawapan ker..

UMNO dah sah menolak Islam sebagai dasar dan intipati.... takkan tak nampak lagie... takkan tak sedar lagie.. takkan tak tahu ko... bodoh ker apa... UMNO adalah assobiyah... PAS mendukung Islam sebagai "Rahmatan lil' Alamin" ... maknanyer... Islam itu untuk semua... dari yang beragama Islam mahupun yang bukan Islam ...

Maleh la gua nak tulis lagie... lu orang pon dah tahu pegangan gua... so... pada puak-puak UG dan pro-UMNO dalam PAS (orang UMNO yang membawa kad keahlian PAS tue) ... boleh blah la... boleh berambus sekarang... pi jauh-jauh...

5 comments:

  1. puak-puak pro anwar, pro jim, pro erdogan (yg telah diberi nasihat oleh ikhwan), pro liberal pun gi berambus....

    ReplyDelete
  2. pro-Erdogan tu pro-exUMNO gak, bukan gitu?

    Asobiyyah? Itu IJN (sebagai contoh) diasaskan atas dasar Assobiyyah, Melayu boleh.

    Pakar2 bedah terima biasiswa atas dasar Assobiyyah; Melau boleh jadi pakar jantung.

    Orng PAS sakit jantung pegi kat IJN termasuk Ustaz Fadzil Nor.

    Itu kelebihan Assobiyyah. Bkn cakap air lior penuh retorik.

    ReplyDelete
  3. weih bro.. ekau letak jawatan pasal kecewa Najib dapat Rosmah.. kan? kan? kan?

    ReplyDelete
  4. Bhai Anonymous...

    IJN diasaskan atas dasar assobiyah... beiar betul ko... IJN diasaskan untuk rakyat Malaysia la... semua kaum... lu ada baca ka?

    Yer la.. orang PAS sakit jantung sure pergi IJN .. takkan pi Midvalley Megamall kot... hahahaha

    Ngarut jer assobiyah nie ... kalu nak kira assobiyah.. penyokong MU dan Liverpool pon kuat assobiyah dier... hahahaha... You Never Walk Alone ... hahaha

    Bhai AdukaTaruna...

    Biler plak... gua frust sebab Ziana Zain dah dirembat oleh Najib Razak masa tue... hahaha

    ReplyDelete
  5. pergh...mmg hangat bab ni..mcm pisang panas..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1