Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 October 2009

Dr. Mohd Ridhuan Tee

Dr. Mohd Ridhuan Tee,

Bhai...

Dulu dan sampai la nie gua respek sama lu.... betul... gua respek... gua Islam sejak lahir (Islam diwarisi) dan lu pulak "embrace" Islam pasai lu tengok Islam tue baik... kira lu lagi bagus dari gua la...

Itu cerita Islam ... ini gua nak tanya lu satu hal....

Iman dan Amal merangkumi semuanya dalam Islam ... betul kan... jadi sebagai orang yang beriman dan beramal, sure kita boleh menjadi orang Islam (muslim) yang sejati... Dalam Islam ... ader beza antara ketaatan dengan Allah S.W.T secara total dengan ketaatan kepada Allah S.W.T secara sebahagian-sebahagian..

Lu (Dr. Mohd Ridhuan Tee) siap bantai PAS dengan label parti ultra kiasu nie ngaper ... Ader PAS buat salah sama lu ker... ader PAS sekat lu belajar agama ker.. So aper masalah lu sebenarnya dengan PAS ... yang lu sokong sangat EXCO yang pentingkan assobiyah berbanding agama tue ngaper...

Agama menganjurkan perpaduan dan persepakatan... kalu ader yang tak nak perpaduan dan persepakatan.... rasanyer dah jauh dengan agama nih...

So .. gua rasa lu (Dr. Mohd Ridhuan Tee) patut bagitau secara open tentang pegangan politik lu ... kalu lu orang UMNO lu ngaku jer la... kalu lu kata berpolitik tue tak penting... baik lu jangan sentuh langsung pasai politik... lu baik belajar balik bab agama Islam yang didalamnya ada politik.... Islam tidak mengasingkan politik dan kenegaraan.....

So ... lagi banyak lu (Dr. Mohd Ridhuan Tee) bercerita pasai politik ... lagi kurang rasanya gua dan orang lain respek sama lu.... sori aaa.... Lu jangan jadi macam ramai ulama suq yang kerjanyer mencari dunia berbanding mencari akhirat.

Lu jangan jadi macam Harussani .... Mufti Perak tuh...

3 comments:

  1. Betul tu encik tuan cipan tapir & tenuk......

    Pasal Hasan Ali tu,pada aku mmg dia slh kekdah menegur,walaupun dia sekampung dgn aku...dlm soal dia otak umno,xcukup kuat nk tuduh...

    Khalid Samat pula,kenal sgt tu pn idok ler..Tp,anak dia mmg member aku...Dia btl sbb menegur..Cuma minta dia besederhana skit dlm bckp..Sbb dia pn status pemimpin PAS...

    Dr. MR Tee...aku pn tgk dia dua tiga menjak ni,mcm tejili2 pula..dtgkn mengada2 nk bckp...Byk sebenarnye ulama Islam.Tp,ulama sufi berhati mujahid ni kureng bro..Tu blm kira yg suq..

    Pada ulama2 yg dok menafikan kaedah perjuangan PAS ni,aku harap dorg faham kenapa nabi s.a.w besusah payah keluar makkah cari pot nk buka negara Islam bg memastikan Syariat Islam yg syumul memerintah bumi Allah ni..
    -Apakah perlu nabi buka dakwah?Baik nabi terus je dakwah & usrah kt rmh arqam(dakwah senyap2),xyah susah2 sampai kena baling batu,patah2 gigi,siap beperang lg.
    -Tidakkah sama tujuan PAS dgn tujuan Nabi s.a.w mengejar kekuasaan bg memastikan ISLAM MEMERINTAH?
    -menolak pemimpin zalim,sedangkan pemimpin ketika itu adalah sebangsa dgn nabi,malah besaudara pula..
    -Perang badar pn xyah la pegi,doa je dgn Allah dlm gua hira'.Buat ape nk bunuh bangsa sendiri..

    Aku rasa dorg fikir dia blh jd Khalifah dgn becakap2 aje kot..mengundi xyah,join gerakan islam pn xyah..Klu mcm tu,elok kita mintak dorg doa,moga2 ROSMAH terdetik dihatinye utk TUKAR PESEN RAMBUT...kesian KAK ROS,org lain pagi2 gosok tudung,dia GOSOK RAMBUT..Kehkeh....
    yolah,nk kata ttp aurat tu wajib kt pemimpin parti islam umno kn xberani pula..

    wallah7u a3lam
    -saddamalaya-

    ReplyDelete
  2. bhai

    ridhuan tee mana bole masuk Umno, dia ni cine, orang umno memang anti gile dengan cine bhai, cina MCA dengan Gerakan je yang diorang sanjung.... kalau ridhuan tee ni mamak, mungkin UMNO bole konsider...

    senang jadik pelakon tambahan time pilihanraya.... ada darah hero tamil sahaja dibenarkan dalam umno, darah hero hong kong umno takboleh terima

    ReplyDelete
  3. Hahahaha...

    Betul.. betul... apa yang lu dua orang tuliskan tue memang betul dan tepat... hahaha...

    Dr. Mohd Ridhuan Tee tue memang orang cina .. jadi mana boleh masuk UMNO ... hahahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1