Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 April 2021

MIC Parti Tak Tahu Malu

Bhai/DeeDee semua...

Selepas PRU14... MIC adalah satu parti yang kalu tak ader pon tak beri masalah...  sebab selama nih kaum India bukan dijaga oleh MIC pon.... tapi oleh UMNO.... jadi kalu MIC takder pon tak berikan efek...

Kerusi yang MIC dapat selama nih pon bukan kawasan ramai pengundi kaum India... tapi kawasan ramai pengundi Melayu... so aper ke jadahnya MIC nak tunjuk sombong bagai... MIC nih serupa "malukut di tepi gantang" .... tak beri efek pon..

Hahaha...

Jadi biler veteran UMNO pon dah start bising pasai MIC nih... gua setuju sangat la... sama macam MCA ... bising lebih kalu UMNO kasi putus ja...

So ... PRU15 nih... gua tetap kata UMNO patut jalan solo... sebab UMNO sebenarnya kuat dari segi akar umbi... UMNO boleh pi jauh,... yang ader kes mahkamah... itu belum habis urusan bicara... ader banyak peringkat lagi.... Mahkamah Rayuan pun belum sampai lagi... aper ader hal...

So... tak payah la UMNO nak layan sangat MIC dan MCA punya kerenah dan perangai....  cakap kat depa bertanding la kat kawasan kaum depa ramai... buktikan yang depa kuat.... UMNO takkan kasik kawasan Majoriti Melayu dah kat MIC dan MCA.... sori... PRU15 UMNO tabley bagi kawasan Melayu kat depa..

Sendiri mau ingat lar..



3 comments:

  1. kat telok sial dulu kelusi kasi kat china ok pulak ka
    kawasan majoriti islam
    pkmb kaki pelingkup bila bnyak kuasa

    [emimpin korup masih berkeliaran

    hnaya kerna kuasa puak islam sanggup berpecah
    lupa perintah Allah

    Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai,

    ReplyDelete
  2. Walaupun gua anti umnooo tapi sebab ia mewakili bumiputra memang sangat2 wajar dua kaum yang menunjukkan belang kurang ajar ni di persetankan. Rekomen jer syed akbar ali pimpin mic bhai. Mangkuk ni mana berani komen buruk tentang kaum dia. Takut2 nanti ada 08 ka 04 ka ketuk pintu tak macam bangsa melayu yang luar biasa bodoh sifat toleransinya. Kalau tak dah lama si syed ni kena penampar jepun haha.

    ReplyDelete
  3. Report polis dah buat terhadap Zety sudah dibuat siasat Zety dan keluarganya. Nak apa lagi...!?

    Tapi masih senyap sunyi. Adilkah rayuan perbicaraan ini.

    Shafee ke Mahkamah Tinggi untuk menuntut agensi penguatkuasaan tempatan menyerahkan kepadanya dokumen tambahan, untuk beliau melengkapkan pembelaan anak guamnya terhadap tuduhan rasuah dan pengubahan wang 1MDB yang sedang berjalan.

    Rayuan SRC: Hakim berpengalaman patut mengendalikan perbicaraan ‘Kes Abad’ ini – Tan Sri Shafee Abdullah

    Antara dokumen yang dituntut adalah milik syarikat yang dikatakan bawah kawalan ahli perniagaan dikehendaki, Low Taek Jho, dan keluarga Zeti.

    Dilaporkan suami Zeti dan dua anak lelakinya terima wang yang dikaitkan dengan dana 1MDB.

    Mereka mengaku tahu tentang wang itu dalam akuan berkanun yang ditandatangani pada Mac lepas.

    Hakim Collin Lawrence Sequerah menetapkan 20 Mei untuk mendengar permohonan Najib.

    Wahai polis tangkap dan siasat segera Zety dan keluarganya..!!!

    Kalau nak tangkap Jho Lo sah tak dapat sebab dia dah jadi beruang...!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1