Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 April 2021

Tak Payah Nak Sombong La MIC

Bhai/DeeDee semua...

Artikel nih pendek jer... MIC khabarnya tak puas hati bilamana UMNO dibawah kapasiti Puteri UMNO telah meminta kerusi Parlimen Sg Siput Perak diberikan kepada UMNO... Walhal MIC kata ini kerusi tradisi mereka...

Pada gua... kalu ikut bilangan pengundi Melayu lebih banyak berbanding pengundi India... manakala pengundi Cina adalah lebih berganda banyaknya... Ini kerusi campuran... dan selama ini memang ini kerusi yang dipegang oleh Ahli Parlimen berbangsa India...

So.... walaupun begitu... ini bukanlah alasan yang kuat untuk MIC jadi sombong...

Sebab.. pasca millenium... MIC sudah jadi parti yang paling tak releven dalam Malaysia... MIC sudah jadi parti sampah... MIC sudah jadi parti terbuang... akar umbi pon dah makin takder... jadi tak payah nak sombong la MIC ooi...

MIC tu memang agak susah nak menang pilihanraya lepas tahun 2000 ... memang susah... jadi baik bagi ja kerusi Parlimen Sg Siput kepada  UMNO.... at least UMNO ader peluang untuk menang disitu... MIC dah takder peluang nak menang pun...

Hahaha



1 comment:

  1. Buntong pun bukan kawasan majoriti india bhai. Paling kuat kecik ati bila dipinggirkan kaum india ni syed akbar ali bhai. Dia kata kaum india adalah ahli2 perniagaan yang berjaya contohnya penjenayah peneroka2 haram kaum depa di cameron yang sepatutnya di bantu oleh kerajaan seluas2nya. Garu kepala teman tang mana berjayanya perniagaan kaum2 ni. Ntah2 banyak yang bersumberkan dari kerja2 jenayah; dadah ke, peras ugut ke, penyeludupan ke yang tempiasnya beli lori2, bukak gedung2 dsb nya. Kenapa ek si syed ni benci sangat dengan bangsa melayu. Berpada2lah buat baik dengan kaum ini yang perangai cam haram jadah.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1