Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 April 2021

Satu Strategi PM9

Bhai/DeeDee semua...

Gua lihat ada satu kesepakatan dalam Pakatan Harapan bilamana semua ahli gabungan Pakatan Harapan (PH) telah bersetuju untuk menamakan Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri bagi PRU15...

Ini sebenarnya satu strategi... untuk cuba upkan Anwar Ibrahim jadi PM9

Kita dah pernah test Najib Razak jadi PM, pernah Mahathir Mohamed jadi PM, pernah Muhyiddin Yasin (Mahiaddin Md Yasin) jadi PM....  kita tau macam mana jadinya Malaysia... macam mana jadinya politik dan ekonomi Malaysia..

Jadi kalu Malaysia nak cuba Anwar Ibrahim sebagai PM ... kita berpeluang tengok dan lihat bagaimana hasilnya... mungkin lebih baik... mungkin juga lebih teruk...

Takder masalahnya nak mencuba... sebab kita boleh tukar jika tak bagoosh... tak perlu cukup penggal pon kita boleh tukar... dah dibuktikan pon dalam Langkah Sheraton.... hahaha so aper ader hal....

Mungkin kalu Anwar Ibrahim tak okeh... kita boleh naikkan Mohamad Hasan (Tok Mat) sebagai PM ... kita kat Malaysia nih tak ketandusan pemimpin... Tapi Azmin Ali memang tak layak langsung jadi PM mahupun TPM.... Abdul Hadi Awang bukan tak boleh... tapi payah... orang tanya lain dier jawab lain...

Hahaha



5 comments:

  1. mana ada watak pemimpin ynag soleh tak nmapak pung
    ynag bnayak haprak ada la

    suka sumpah sana sini tapi tak reti kaedahnya
    sibuk odio tulin pulak dah itu ari bideo
    sontoloyo nu
    tengok jenis kes la nak sumpah
    Allah dah ajar tapi tak mau dengar sombong badak

    salah satu kes bolih sumpah
    Dan orang-orang yang menuduh istrinya (berzina), padahal mereka tidak ada mempunyai saksi-saksi selain diri mereka sendiri, maka persaksian orang itu ialah empat kali bersumpah dengan nama Allah, sesungguhnya dia adalah termasuk orang-orang yang benar.

    Dan (sumpah) yang kelima: bahwa laknat Allah atasnya, jika dia termasuk orang-orang yang berdusta.

    Istrinya itu dihindarkan dari hukuman oleh sumpahnya empat kali atas nama Allah sesungguhnya suaminya itu benar-benar termasuk orang-orang yang dusta,

    dan (sumpah) yang kelima: bahwa laknat Allah atasnya jika suaminya itu termasuk orang-orang yang benar.

    belum jadi pemimpin semua mau dengar
    bial dah jadi buat pekak badak
    gampangtoi

    pakat rebut la jadi pemimpin sampai Allah cabut ruh

    Allah perintah agar umat manusia dan para pemimpin menjadi pemimpin yang baik, adil, jujur, amanah dan bijaksana.
    Nabi Muhammad SAW dalam sabdanya menyampaikan bahwa pemimpin yang mati dalam keadaan menipu rakyatnya, maka surga haram untuknya.

    ReplyDelete
  2. Haji hadi hahahahahahaha

    ReplyDelete
  3. Kartel Melayu vs Kartel Cina vs Kartel Karela kartel mana paling untung..!?

    Kartel Melayu

    Datuk ini digelar kartel tender boleh lah dikategorikan sebagai "Kartel Melayu" mengatur projek sehingga bernilai 3.8 bilion. Kartel Melayu ini cepat ditangkap dan tahniah diucapkan wahai Polis Diraja Malaysia. Sekali kena trus haramjadah semua. Kartel Melayu mme lansung tarak huntung ...haramjadah semua..

    Kartel Cina

    Kartel Cina seperti Datuk Vickey tidak seperti Kartel Melayu. Kartel Cina spt Datuk Vicky kerja kerja gubah wang haram, pelacoran, bapak ayom, scammer judi online dan kes pukul..berdesup terus lesap... Kartel Cina ini ada sikit huntung maaa...!! Ini Cina punya kartel mungkin satu hari nanti bole jadi lesap terus ato meresap ke kayangan... koh koh koh koh..!!

    Kartel Kerala

    Fuyoo ini kartel paling untung woo..!!
    Ini Kartel Jho Lo sudah lama lesap dan dikhabar Jho Lo dah bertukar jadi beruang. Walaupun jadi beruang dia dikatakan kaya raya Jho Lo dan tido pun atas wang 1MDB.

    Selain Jho Lo ini juga dikira rangkaian kartel kerala juga seperti Nik Faisal sudah kaya raya luar negara kini lesap tah ke mana. Tak dapat dikesan mungkin sudah bertukar jadi iron man. Walahualam..

    Selain Jho Lo dan Nik Faisal si Justo yang jadi banduan di Thailand. Di Malaysia diangkat sebagai PejWang masa Tun berkuasa kini tetiba lesap depan mata...rakyat tatau mungkin kah Justo sudah bertukar jadi otramen taro..!! Wallahualam bisawab..!!

    Zety agak agak gua, lu fikir sindri lah silap ari bulan esok lusa lesap juga nih.. ini kartel kerala ada satu saja special job ada kasi kenakan Najib@bossku kaw kaw. Upah lumayan woooo...!! Mungkinkah satu hari ini satu keluarga bertukar jadi keluarga aqua man.? Wallahualam bisawab..!!

    Kartel Kerala paling untung sekali. Kartel Kerala ini telah berkonspirasi di belakang bossku@Najib sambil menjana keuntungan contohnya keluarga Zety dapat beratus juta wang 1MDB dari Jho Lo di Bank Singapura.

    Najib yang dimangsakan sebagai tertuduh kartel suma kaya raya sambil ketawa terbahak bahak. Ada Kartel Kerala diangkat jadi 'Pengerudi' PNB dengan gaji puluhan ribu.

    Ada yang di lantik jadi Penguasa dengan gaji puluh ribu juga. Ada yang sudak koyak rabak dilantik jadi Pengerusi SPRM gaji puluh ribu raban masa kuasa ada ditangan.

    Kartel kerala ini juga ada kata si Jho Lo sudah bertukar wajah jadi beruang, jalan pun macam beruang jalan pun terkengkang kengkang.

    Kesimpulan.

    Kartel Melayu cepat kena tangkap. Kartel Cina cepat lesap.. Kartel Kerala untung berlipat lipat...!

    Amacam sikalang.!! Sebenarnya ada banyak kartel di Malaysia kita tunggu lain siaran.. kikiki

    haahh lu fikirlah sendiri..


    #kartelkarelajugaadauntung

    ReplyDelete
  4. Punya la gelabah puak pengkhianat dan gerombolannya, serta pdrm, menghadapi isu perbualan zahid-anwar. Sepatutnya semasa PH memerintah dulu, semasa langkah Sheraton sedang dalam proses perbincangan, semua pengkhianat patut ditangkap dan diheret ke lokap krn berkonspirasi utk menjatuhkan kerajaan yg dilantik secara demokrasi oleh majoriti rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei bangang.
      Itu semua orang tahu. Langkah sheraton semua pemimpin janan dan ahli tahu ppbm akan keluar ph. Jumpa terang terang rumah mahiadin.

      Ni kes ialah presiden tipu hidup2 wakil PAU dan ahli seluruh negara. Berucap ckp lain. Bergolek golek wakil dan ahli umno gumbira tolak nuwar dan dap ph.
      Rupanye wak presiden menipu.
      Biawak punya jawa

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1