Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 April 2021

Kalaulah Sultan Dan Raja Melayu Kita Prihatin Sebegini

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua tahu... ader orang lain tindakannya... ader orang lain caranya... dan kita taklah nak minta sesuatu tanpa sebab... tapi kita sebenarnya nak rasa sedikit personal touch...

Kita mengundi pada setiap pilihanraya... kita nak lantik wakil rakyat.... dan mungkin bukan calon yang kita pilih yang menang... tapi bagi yang menang itulah sewajarnya menjadi wakil kepada rakyat dikawasannya tanpa mengira yang menyokong, yang membangkang malah yang berkecuali.... sebagai wakil rakyat... sewajarnya tiada seorang rakyat dalam kawasan yang diwakilinya terabai dna dilupakan.

Itu gunanya pejabat wakil rakyat.. Itu gunanya setiap wakil rakyat diberikan dana oleh Kerajaan... supaya ada peruntukan untuk menggajikan pegawai-pegawai pembantu kepada wakil rakyat... bukan sahaja pembantu ini hanya tunggu dipejabat wakil rakyat tapi mestilah turun ke padang dan mendapatkan input dari rakyat pada setiap masa.

Dan wakil rakyat... bila dah berstatus itu maka tumpuan mestilah kepada amanah yang telah diberikan... 100% tumpuan perlu dilaksanakan... Jika sebelumnya dia ada perniagaan, dia perlu lantik orang menguruskan perniagaannya... dan bukannya semasa dia jadi wakil rakyat masanya habis dalam urusan peribadi dan bisnesnya.... 

Tapi yang rakyat nampak.... menang sahaja jadi wakil rakyat... mula sibuk dengan bisnes, tender dan kontrak.... tugasan wakil rakyat diserahkan 100% kepada pegawai pembantu.... wakil rakyat akan hanya turun padang berjumpa rakyat hanya bila masa nak berkempen pilihanraya je...


Gua cukup teruja dengan cara Saudara Steven Sim (Ahli Parlimen Bukit Mertajam) yang begitu cakna dengan rakyat yang diwakilinya di Parlimen Bukit Mertajam. Masalah rakyat dari macam-macam segi sampailah kepada pendidikan memang diutamakan.... Walaupun ramai pegawai pembantunya macam Saudara Rosly Yusuf yang sentiasa berada di lapangan ... tapi YB Steven Sim sendiri memang setiap hari akan turun padang sambil berkhidmat. Inilah personal touch seorang wakil rakyat...

Dan gua respek sesangat. Sungguh... Gua doakan YB Steven Sim terus sihat sejahtera dan dapat terus berkhidmat kepada rakyat yang diwakilinya.

Kalaulah semua wakil rakyat semacam YB Steven Sim... gua percaya Malaysia punyai sistem yang terbaik.... tapi... ini semua mimpi disiang hari jer.... susah nak jumpa wakil rakyat yang macam ni... Wakil rakyat yang berlabel agama lagilah payah lu orang nak tengok jadi camnie... Kalu ader pon sikit sangat atau dah mati...

Tajuk artikel ini memang gua sengajakan.... sendiri mau faham la.... benda nampak jelas depan mata....

Sekian.

2 comments:

  1. Syabas, ini penulisan yang bagus!

    ReplyDelete
  2. Kalau itulah bayangan Tuhan?
    Ketua segala Dewata....? :(

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1