Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 April 2021

Celaka Punya Bank

Bhai/DeeDee semua...

Gua tatau nak kata apa... menyirap darah nih biler baca berita nih... Memang dari dulu lagi gua cukup anti ngan Bank... Dulu gua terkena ngan CIMB Bank ... Bank lain semua dah revise car loan... hanya CIMB jer takmo nak revised.... gua tetap kena bayar 7% loan kereta.... bangsat punya bank..

Nih dalam kes P. Letchumy .... hanya kerana tunggakan bernilai RM975 ... habis rumah dier kena lelong tanpa pemberitahuan kepada pemilik asal... semua gara-gara bank menaikkan kadar bulanan tanpa memaklumkan pemilik rumah..

Dan lelongan berlaku pada masa moratorium dilaksanakan...

Memang celaka bank nih... Gua cuma tatau nama bank jer... kalu tidak memang dah maki habis dah nih... Tapi rasanya boleh agak bank mana yang buat perangai macam celaka nih... dah boleh agak... ader 3 nama bank yang perangai macam lahanat nih...

Betul-betul celaka...



4 comments:

  1. Nak kata bhai tak cerodik tak mungkin. Betoi ka tunggakkan rm975 boleh lelong rumah. Banyak proses bhai, peguam, mahkamah dll. Tak masuk akai lah bhai. Spesis kaum ni dari azali memang meloyakan. Kalau nak protes pun jika guna sepanduk tulisan tamil suruh je depa ni main layang2.

    ReplyDelete
  2. Kartel Melayu vs kartel Cina. Kartel Melayu cepat ditangkapnya Kartel Cina cepat lesapnya

    Datuk ini digelar kartel boleh lah dikategorikan sebagai "Kartel Melayu" mengatur projek sehingga bernilai 3.8 bilion. Kartel Melayu ini cepat ditangkap dan tahniah diucapkan wahai Polis Diraja Malaysia. Kartel Cina seperti Datuk Vickey, Jho Lo semua lesap..

    Kartel Jho Lo (dah lama lesap dikhabar pula dah bertukar jadi beruang) itu pun dikira rangkaian kartel juga seperti Nik Faisal (lesap tah ke mana) Justo(lesap depan mata) Zety(..lu fikir sindri lah silap ari bulan mau lesap juga nih..) dll untuk mengenakan Najib@bossku

    Pihak berkuasa tempatan perlu selongkar 'kartel melayu' dan 'kartel cina'. Semua kartel ini haramjadah semuanya. Kartel Melayu cepat ditangkap cuma kartel Cina cepat lesap tidak dapat dikesan. Alahai..!!

    Sebenarnya bukan Dato muda ni jer buat kerja sebegini. Di Kementerian lain supply, pembekalan tender makanan minum pakaian bermasak,keselamatan dan pembersihan pun sama jer kaedah yang di gunakan.

    Bagi orang lain sebagai seorang perniaga dia ni hebat dan bijak ikut sistem yang di ujudkan oleh Kerajaan Malaysia sejak lebih dari 22 tahun 22 bulan dulu lagi.

    Yang salah ialah semua ini melibatkan pegawai yang turut sama menyusunkan kerja kerja tender tersebut sepakat dan terlibat rasuah.

    Di Putra Jaya Holding dari ujudnya syarikat milik kerajaan ini memang sudah ada unsur monopoli. Dari segi dokuman dan dokumentasi kontrak celah mana yang jadi kesalahanya selain dari kau tim dan sebagainya..!?

    Kisah benar dan kisah macam ni bukan suatu yang hairan dan pelik. Sudah banyak di kementerian mana sekali pun telah ujud sejak 22 tahun 22 bulan dahulu lagi...

    Bayangkan Dato Ayob ketua polis Johor pun berani menyebut ada bekas pegawai polis yang pencen ada duit puluh juta dan ada yang ratus juta tersimpan. Itu Polis dan SPRM belum kita selongkar KSN,KSU dan PBT di kawasan tumpuan lubuk tender dan kontrak sekitar Wilayah Persekutuan dan Selangor.

    Takkan lah nak tangkap kartel pun pilih bulu, kartel melayu cepat tangkap , kartel Cina cepat benar melesapnya. Bukankah semua kartel ini jenis haramjadah kesemuanya.

    Kartel Melayu ini banyak kerja banyak di bawah JKR Putra Jaya dan Di Putra Jaya Holding mengunakan 150 syarikat yang di bawah kawalan beliau. Dari segi legality apa yang jadi kesalahan nya.. ada yang masuk 20 company benda ini jadi kebiasaan sejak 22 tahun 22 bulan sejak dulu sudah jadi amalan saka keturunan.

    Kartel Melayu Cepat benor ditangkapnya. Kartel Cina spt Datuk Vicky kerja gubah wang haram, scam judi online dan kes pukul..berdesup terus lesap. Walau pun semua kartel ini haramjadah semuanya

    Kalau semua kartel Melayu cepat ditangkap dan kartel Cina juga cepat ditangkap dan tidak sekor pun yang lesap maka boleh lah pertimbangkan semua pegawai lantikan Tun dilanjutkan tempoh perkhidmatan masing masing...kikiki amacam..!!


    #kartelkarela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itu Islam kata berlakulah adil tak kira agama atau bangsa. Salah tetap salah walau pun yg bersalah tu Raja melayu beragama Islam. Kalau di dunia ia terselamat drp hukuman, hukuman akhirat Allah yg tentukan. Jika kita tegakkan keadilan mengikut lunas Islam sepenuhnya, tidak akan timbul isu pesalah berbangsa melayu, cina, india, bangla atau lain2. Lagi satu, kebenaran bukan bergantung kpd sokongan politik seseorang. Sebagai contoh, jika orang Pas buat salah, ia tetap salah walau pun presiden Pas spin mcm mana sekalipun. Masalah yg timbul skrg sebab kita tidak melaksanakan keadilan mengikut ajaran dan contoh perbuatan Rasulullah saw.

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1