Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 May 2010

Guru BM Di Terengganu Dapat Notebook

Semalam.. wife gua pi Kuala Terengganu... ader program anjuran Kerajaan Negeri Terengganu dan Kementerian Pendidikan... Seramai 800 orang guru BM di Terengganu dapat notebook semalam.. Ini baru fasa pertama... dan dijangkakan dalam masa terdekat.. kesemua guru-guru di Terengganu akan mendapat notebook mereka dari Kerajaan Negeri Terengganu..

Satu yang gua respek.. adalah.. pemberian komputer untuk kemudahan guru ini adalah inisiatif Kerajaan Negeri Terengganu ... semuanya hasil dari peruntukan royalti minyak (wang ihsan?) yang sememangnya hak Negeri Terengganu..


Gua memang tak ngam ngan UMNO/BN... tapi yang gua respek kat Ahmad Said ialah.. dier nih memang pandai berpolitik.. politik cara kampung... itu yang gua respek tue... Dier memang samseng kampung pon... hahaha... Kat Kijal tue.. saper tak kenal Ahmad Said.. hahaha...

Okeh.. yang gua nampak.. plan Ahmad Said berpolitik nampak ader masa depan... hehehe.. yer la .. cuba korang tengok nih..

1. Dier arahkan penubuhan syarikat berkaitan IT di Terengganu... dan akhirnya ader kilang komputer sendiri milik Terengganu... hehehe... Top IT Sdn Bhd ...
2. Bagi 25 ribu bijik komputer ebook kepada bebudak sekolah rendah ... ini bukan setakat ebook biasa... ini sebenarnya lebih kepada netbook..
3. Ujudkan jawatan pembantu makmal komputer sekolah yang digaji oleh Kerajaan Negeri.... (wei... makmal komputer sekolah di kawasan lain.. mana ader pembantu makmal.. semua cikgu kena buat)..
4. Tahun depan (2011).. dengar khabarnyer bebudak sekolah menengah pulak akan dapat komputer ebook... dan jawatan pembantu makmal komputer di sekolah menengah pula akan disediakan..
5. Penubuhan satu skolah khas ajar animasi di Terengganu...

Inilah caranyer pandai berpolitik... dier brainwash.. golongan yang paling dekat dengan rakyat... hahaha... Idris Jusoh dulu bangang betul.. dier pentingkan kroni.. jadi.. manfaat dari limpahan kesenangan negeri tak sampai kat rakyat secara nyata... jadi... macam mana la rakyat nak sokong Idris Jusoh...


Gua sure.. pada PRU13 nanti.. Terengganu masih lagi milik UMNO dan Idris Jusoh tak mungkin akan jadi MB.. hahaha.. Ahmad Said mungkin akan kekal jadi MB... MB untuk orang kampung... MB untuk rakyat biasa...

Memanglah Ahmad Said ader kroni dier sendiri.. tobat lahum la dier takder kroni... sure ader... tapi tak berapa nampak nyata... rumah dier kat sebelah TATIUC tue pon masih disiapkan slow-slow... kalu sesetengan ADUN atau Ahli Parlimen atau MB tue... tak sampai 3 bulan berada dipuncak kuasa.. terus dah siap rumah bertahap mega... hahaha... ini Ahmad Said bijak.. dier buat slow-slow.. nampak macam dier nih tak buat rasuah.. hahaha...

Inilah cara bijak berpolitik... Patut cara nih la yang MB Kedah buat... jangan dok leka... ini tidak... MB Kedah dok masih rasa hebat.. rasa orang respek dier.... rasa orang hormat kat dier... rasa kepala besar.. rasa tak nak dengar nasihat orang lain.... takpa... tak lama pon... kalu tak bijak politik kalu... sure tak lama la...


Tolong aaa.. gua harap semua MB Pakatan Rakyat cuba perati camana MB Terengganu (Ahmad Said) nih handle politik dier... cara politik orang kampung la bhai...

P/S: Gua bukan tulis nih pasai bini gua dapat notebook tue.. tapi gua tulis pasai gua nampak dah cara Ahmad Said plan dier punya strategi.... kalu pasai notebook... gua tak heran pon... gua sendiri ader 3 notebook.. satu untuk buat kerja pejabat (HP).. satu untuk leisure (MAC Powerbook).. satu untuk mobile presentation (DELL)... wife gua ader sebijik notebook ACER... anak-anak gua yang sulung dan nombor dua tue gua bagi diorang notebook gak.. jenama IBM..

2 comments:

  1. wa rindukan Kerajaan Ganu PAS..
    dulu zaman PAS.. rezeki murah berlambak2..

    ikan murah.. cuaca OK.. banjir tak bawa bencana..

    sekarang.. Ganu panas yang amat...

    mad said ni.. stendet laa.. nak kekal jadi MB ganu.. power tuu...

    tapi Kuasa ALLAH.. semua boleh jadi..

    harap2.. hihgway pantai timur sempat siap.. pastu ada PRU..
    time ni.. kalu PAS menang.. ALhamdulilah..

    ALLAHUAKBAR!!

    ReplyDelete
  2. Bhai SearchForHeaven...

    Allah Taala tarik balik kuasa dari PAS Terengganu ader sebab la bhai... hehehe... ader yang dah mengelejat tak tentu hala biler dah dapat kuasa yang sedikit tue.. pasai tue la Allah tarik..

    PAS Terengganu kena sedaq diri skit..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1