Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 May 2010

Teringat Zaman Rock Kapak

Hehehe... tetiba jer ader satu blogger yang hint ngan gua pasai rock kapak nih.. hahaha... langsung gua teringat zaman rock kapak yang gua lalui... membesar bersamanyer... hahaha..

Gua dah dengar lagu heavy metal sejak tahun 70'an lagie... hehehe.. dah lama tue... Def Leppard, Black Sabbath, ACDC, Iron Maiden dan lain-lain... termasuklah Scorpion... hahaha

Awal tahun 80'an biler Rock Kapak dah start menular di Malaysia... hahaha.. gua layan gak semua tue.. masa tue Rockers semua layan funfair.. yer la.. itu jer la medium nak buat konsert mini yang dapat sambutan... harga tiket murah.. peminat ramai...

Gua pon terjoin la sama... geng-geng zaman sekolah... kitorang selalu jamming kat Studio SYJ kat Pasar Bulat kat Ipoh tue... hehehe.. dah takder dah tempat tue... gua biasanyer layan drum jer.. sebab tak pandai langsung main gitar... hahaha

Zaman tue.. seluar mesti sendat.. gua pakai seluar getah lagi... tersembul yang mana patut tersembut.. buckle talipinggang gua punya buat sendiri pakai tempurung kelapa.. gua ader dua buckle... satu yang tempurung kelapa tue... satu lagi yang guna peluru 5.56mm M16 tue... peluru hidup la bhai.. aper kelas main yang dah guna punya.. hahaha...

Baju plak... kekadang tue pakai baju pagoda ketat warna putih yang ader logo Manchuria... hahaha... tak sangka la zaman tue... tapi tak segan nak pakai.. sebab semua orang pakai macam tue.. kasut plak... gua ader dua... high heal boots satu jenama Aliph buatan BATA.. dan satu lagi... hehehe... New Balance ... hujung 80'an gua beli satu high heal boot jenama Slazenger... hahaha...

Rambut... hehehe... zaman sekolah bhai.. tak dapat nak simpan rambut panjang... selalu cikgu tibai potong masa kena public canning... hahaha... walaupun gua Pengawas... tapi gua rock... hahaha... seluar sekolah pun cutting macam jeans gak.. hahaha... poket tampal...

Tapi satu yang gua tak buat... hisap rokok.. sampai la nih gua tak isap rokok... hahaha... rockers aper la nih... tak isap rokok... hahaha... tak tahan la.. batuk... hahaha... keys (bandana) selalu ader kat dalam poket belakang... ader warna merah... ader yang warna biru..

Ader sorang member gua.. buat album.. tapi baru cadang nak launch.. dier eksiden.. meninggal.. eksiden pasai nak balik kampung bagitau kat keluarga dier yang wife dier dah selamat bersalin anak sulong... ini berlaku tahun 90'an... arwah memang hebat... lead singer... suara mantap...

Masa tue kitorang selalu lepak ngan geng-geng rockers lain.. dan selalu gak pi lepak kat Battle of The Band... di Ipoh.. Taiping... Penang... huh... teringat la zaman rock kapak nih... biler gua dah abis belajar... gua simpan skit rambut panjang.. hehehe...

Agak-agaknyer la... boleh ker idup balik zaman rock kapak nih... boring la dengar lagu-lagu indon yang ntah apa-apa nih.. dulu masa zaman rock kapak.. indon masih lagi layan dangdut... hahaha...

Oh yer... kepada geng-geng rock kapak yang dah sampai seru ... dipanggil mengadap Ilahi... gua doakan kat lu all... semoga Allah merahmati dan mengampunkan semua dosa lu... sama gak ngan gua...

Okeh... gua caya lu .... rockers forever... hahaha

Baca Sini: Rock (Filem)

3 comments:

  1. hahaha...rules!~rest in peace ronie james

    ReplyDelete
  2. tetiba je xde ckp psl politik kan?
    haha..
    xpe2..
    skali skala..
    =)

    ReplyDelete
  3. Bhai Restless...

    RIP.. Ronnie Black Sabbath...

    Bhai Aduka...

    wei.. tabley ka gua tukar topik... hahaha... boleh la.. sesekali... boring aaa nak ulas politik Malaysia yang macam bangang nih... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1