Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 May 2010

Bila Orang Bangang Menguruskan Negara

Lu ngan gua dah dengar ugutan dari Idris Jala nih... dier ugut negara akan bankrap pada 2019 kalu subsidi masih diteruskan.... Macam mana boleh negara bangkrap... ini semua pasai... bila orang bangang menguruskan negara.. ini lah jadinyer..

Idris Jala pun satu bangang... disalahkan semuanya kepada subsidi... penyebab asalnyer bukan subsidi la bangang oooi... tapi... pasai salah tadbir urus... pasai apa gua tulis ini semua pasai UMNO/BN selaku Kerajaan Malaysia telah berbuat salah tadbir urus..

Yer la.. dari hutang negara sebanyak RM90 Bilion pada 1997.. meningkat kepada RM407 Bilion... ini aper kejadahnyer boleh jadi camnie ... macam orang bodoh jer manage kewangan... saper Menteri Kewangan dari tahun 1997 sampai 2009 nih...

Bayangkan... Nor Mohamed Yakcop tue kan ker yang terlibat dalam kes penyelewengan dan skandal forex Bank Negara Malaysia yang menyebabkan BNM rugi lebih RM30 bilion... orang macam nih UMNO/BN lantik jadi Menteri Kewangan Kedua dari 2004 sampai 2009... hancuss..

Bukan ini sahaja yang jadi salah tadbir urus... banyak lagie.. termasuklah bagi free kat Brunei Blok M dan L yang sohih milik Malaysia (tiada pajakan.. kalu itulah yang jadi point oleh blogger UMNO/BN yang rata-rata bangang nak mampus tue)... Blok M dan L seluas 10 kilometer tue boleh menjana pendapatan RM500 bilion... sure dah boleh tanmpung hutang.. tapi.. pasai Malaysia punyai PM yang bangang dan bodoh.. ini lah jadinyer..

Kerajaan Barisan Nasioanal dah sohih tak pandai menguruskan kewangan.. dari rezab emas BNM punya la banyak... beratus tan.. sampailah cuma tingga 12 tan jer sekarang nih... orang beli kapalselam boleh dapat diskaun... kita biler kapalselam kena bayar komisyen la plak.. bodoh...

Kalu ini pon orang Malaysia tak boleh paham dan amik tahu... baik mampus ajer la... bangang...

3 comments:

  1. tarik la subsidi gua tak kisah

    tapi tarik la sekali elaun raja2 kerabat raja, putera puteri
    ni berkahwin pastu bercerai
    siap potong tetek janda lagi

    main judi kalah suruh kerajaan negeri bayar

    sorila cakap

    kalau raja cmni sapa nak respek

    di jepun, kerabat telah di hadkan
    di brunai jeffry bolkiah telah di penjarakan

    visit
    http://melodymockers.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. ya ya.potong la.tp gua rasa paling afdal dipotong ialah segala mcm elaun yg dinikmati oleh pak menteri,exco,yb,raja,kerabat raja,sewa rumah PM dan TPM yg mahal nk mampus tu.potong subsidi yg rakyat dpt benefit tak berapa sen ni apa ke jadah??nak mampos panah dek petir?haram jadah sungguh.asal enjoy nk mampos puak klogmerat punya,asal nk menanggung kesusahan,rakyat punya.kepala bana apakah??baik pegi mampos la!!

    ReplyDelete
  3. Bhai Kucing Parsi...

    Tarik... jangan tak tarik...

    Bhai Restless...

    Potong... jangan tak potong...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1