Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 May 2010

Kos Belajar Memandu Akan Naik

Gua rasa isu nih memang tak patut... kenapa kos belajar memandu perlu naik.. Dengar khabarnyer... JPJ ader plan untuk kos belajar memandu naik... persoalannya.. kalu naik pon.. bukannya tambah bagus bebudak yang dapat lesen tue...

Ini makin menyusahkan... malah ini mengundang ramai yang akan ambik lesen terbang... payah la camnie... lepas nih.. sure ramai bebudak yang akan dapatkan servis "Gerenti Lulus" yang ditawarkan oleh individu tertentu... ini memudahkan rasuah berlaku..

Persoalannyer... kalu harga kos belajar memandu akan naik... sapa yang untung dan sapa yang rugi... yang untuk memanglah pemilik sekolah memandu yang kaya... sebab diorang ader kemudahan... dan orang pasti pergi kat Sekolah Memandu.. sebab kalu tidak.. mana nak dapat lesen.. yang makin kaya sure macam Metro Driving School

Bagi operator yang baru nak cuba bisnes sekolah memandu nih... sure tak dapat punya untuk beroperasi.. sebab nak kena bina fasiliti canggih... jadi macam-mana nak bagi servis..

Patutnya la.. kena kurangkan kos untuk bukak sekolah memandu.. dan semua sekolah memandu perlu menggunakan fasiliti yang dibina dan dikawalselia oleh JPJ... dan bukannyer macam sekarang nih.... fasiliti dibina dan dikawalselia oleh pemilik sekolah memandu... JPJ hanya datang untuk melakukan pengujian... kat sini dah nampak tendency untuk jadi rasuah.. yer la.. kalu sekolah memandu nak jamin pelajar boleh lulus belajar disitu... sure ader insiden "tumbuk rusuk" boleh berlaku..

Oh yer... dalam dok nak naikkan kos belajar memandu nih.. gua nak tanya... err.. biler aa JPJ nak aderkan silibus khusus mengenai pengendalian bas dua tingkat (double decker buss) yang selama ini tidak pernah ader pon silibusnya... Biler nak buat.. takkan nak tunggu ader lagi insiden bas dua tingkat terbabit kemalangan...

Gua pernah tulis cerita nih... takder sorang pon pemandu bas dua tingkat di Malaysia yang mempunyai sijil kompeten untuk membawa bas dua tingkat... jangan tipu lah kalu ader pemandu yang kata dier ader... sebab JPJ tak pernah buat dan laksanakan latihan dan silibus berkaitan pemanduan bas dua tingkat...

BACA : SINI, SINI, SINI, SINI,

2 comments:

  1. -jpj tgh kemaruk nk cari duit..ari tue wat cdangan nk naikkan saman 300 pratus , la ni naikkan kos belajar memandu plak..

    -pasni kite tgu plak ape reaksi polis..diorang pun ade plan yg trsendri utk menyedut duit rakyat gak tue..

    -bahagia btul stay kt malaysia..

    ReplyDelete
  2. Bhai Zargus..

    Memang bahagia... kalu tidak takkan ader Hospital Bahagia kat Tg Rambutan tue... hahaha

    sedut.. jangan tak sedut...
    rembat... jangan tak rembat...

    hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1