Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 May 2010

Hakim Mahkamah Syariah Takut Siapa

Bhai.... gua nak tanya nih... lu agak-agak la... Hakim Mahkamah Syariah kat Malaysia nih takut pada siapa aaa??? Gua ulang sekali lagi.. hehehe Hakim Mahkamah Syariah takut siapa aaa..? Adakah diorang takut pada Allah S.W.T .. Tuhan Rabbul Jalil....

atau....

Diorang lebih takut dekat Najib Razak dan Kerajaan Malaysia.....

kalu diorang takut kepada Allah S.W.T ... Alhamdulillah.... selamat dunia akhirat.... belum jatuh kafir lagie.... tapi.... kalu diorang lebih takutkan Najib Razak dan Kerajaan Malaysia... maka... diorang selamat di dunia... tapi tidak di akhirat... dan boleh jatuh kafir atas sebab syirik yang jelas nyata...

Jadi....

Pilihan sekarang nih ader kat tangan para Hakim Mahkamah Syariah.... tengok sama ada dier nak jadi kafir atau tidak.... pilihan masih boleh dibuat.. tapi... gua rasa la.... hehehe... Hakim Mahkamah Syariah kat Malaysia lebih takutkan Najib Razak, UMNO/BN dan Kerajaan Malaysia....

Sebab itu la gua konpiden yang Bung Mokhtar dan Zizie cuma akan kena denda jer.. tak lebih dari itu... dan sure paling lawak pon cuma RM500 jer.. tak lebih dari itu... dan tak kena penjara maksima 6 bulan pon... hahaha...

Jadi ... gua nak tengok... apakah pilihan yang Hakim Mahkamah Syariah Wan Mahyuddin Wan Ahmad... syurga atau neraka.... kita tengok la esok... hahaha...

Cuba lu orang komen skit.. gua nak tengok.. berapa ramai yang kata syurga.. dan berapa ramai yang akan kata neraka.... hahahah

8 comments:

  1. Lu punya deduksi agak kurang mantap bro...
    suka2 lu jer kata kalau beri denda maka takut pada najib, atas asas apa lu kata camtu?
    dan suka2 lu jer kaitkan dengan syurga dan neraka.
    kesalahan depa adalah atas kesalahan hukum manusia dan atas mahkamah la nak beri jatuh hukuman... dan kebiasaan bagi kesalahan pertama hakim takkan beri hukum maksimum.

    ReplyDelete
  2. Bhai Zaminc...

    Abis tue.. dalam kes Benjy.. dalam kes Canny Ong tue... semua pelaku jenayah (kesalahan tue) adalah first time... so what... hahaha...

    Kalu macam tue senang la... semua kira first time... abis tue... aper guna buat undang-undang tue... buat lawak jer ker... hahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha..lu tanya ustad budak tengok,bedesup dia jawap,sampai tulang itam punye

    ReplyDelete
  4. haha,,ni mesia bhai,lu takan jumpa kat mane2 pon dlm dunia ni..rakyat merdeka paling bodoh duk kat mesia ni lah..wahaha,tu pon kalau boleh dipanggil "merdeka" haha.

    ReplyDelete
  5. hehe takkan sama kes jenayah berat dengan kesalahan bawah akta keluarga, bro...

    tu sebab ada denda minimum dan ada maksimum...

    penjara seumur hidup pon kalau kelaku baik boleh keluar awal...

    ReplyDelete
  6. Bhai Zaminc...

    Okeh la... kalu lu kata ader beza jenayah berat ngan jenayah keluarga...

    Apa kata kita amik kes Mael rockers tue... dier kena tangkap pasai pukul anak gadis dier 16 tahun ... amacam plak.. boleh kira ini "first time offender" ker... hahaha...

    Cuba kita tengok banyak kes yang curi setin milo atau sekotak susu... yang kecoh dalam paper tue... denda macam nak giler... hey.. diorang nih "first time offender" la....

    Macam nih kalu... semua pesalah maksiat (khalwat dan zina) sure akan mengaku diorang baru "first time offender" sedangkan dah rabak dah bawah tue... hahaha

    ReplyDelete
  7. Aiyoh tuan.... itu bawah kanun keseksaan, bukan undang2 keluarga...

    ada yg boleh di bawah budi bicara hakim, ada yg tidak...

    pesalah khalwat pon berdasarkan fakta kes, hakim akan guna budi bicara jugak... ada yg denda maksimum, ada yg kurang...

    zina bukan bawah undang2 keluarga, tuan...

    hehe...

    ReplyDelete
  8. Bhai Zaminc...

    Point gua bukan pasai kes apa-apa... cuma point rayuan tue sajer...

    Tak syok la guna ayat "first time offender"... Kalu Bung Mokhtar boleh dapat kurang hukuman pasai guna ayat "first time offender".... maka sure orang lain akan ikut punya...

    jadi... gua rasa la... isu "first time offender" tak patut digunakan sama sekali dalam penghujahan rayuan...

    Hukuman tetap hukuman.. tak kira la aper kesalahan... sivil ka.. syariah ka.. keluarga ka... cuma jangan la guna ayat "first time offender" la bhai...

    Itu ja..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1