Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 May 2010

Aper Ader Hal

Bung Mokhtar ngan Zizie nikah .... Aper ader hal... cuma yang salah tue sebab berpoligami tanpa mendapat kebenaran mahkamah... Memang la dalam Islam dibenarkan berpoligami... tapi demi untuk mengelakkan salahlaku sehingga ader isteri yang dinafikan hak.. maka kebenaran untuk berpoligami itu menjadi satu perkara penting di Malaysia..

Saper yang tak nak kahwin lebih dari satu.. cuba tanya mana-mana lelaki... hahaha... cuma bagi yang berfikir panjang dan rasa tak mampu zahir dan batin berlaku adil... maka eloklah tak payah nak cari fasal nak poligami... Gua pon kekadang tue ader gak terpikir.. tapi... hahaha.. tak mampu la bhai... hahaha

Okeh... Persoalannya ialah.... benda tue dah salah.. takkan sebagai sorang Ahli Parlimen ... Bung Mokhtar boleh tak tahu perkara nih.. giler aper... benda nih semua orang tau... Aper dier ingat dier Ahli Parlimen.. semua boleh buat .. takder orang nak kecoh.. takder orang nak tangkap...

Lu ingat undang-undang nih milik kepala bapak lu ker Bung Mokhtar ooi... pikir sikit la oooi....

Tapikan.. gua rasa... Mahkamah Syariah akan kenakan denda paling ciput kat Bung Mokhtar dan Zizie nih... dan pastinya Bung Mokhtar bayar cash jer denda tue.. hahaha.. orang banyak duit...

Patutnya Mahkamah Syariah kenakan denda yang paling berat... siap tahan dalam penjara.. pasai untuk bagi pengajaran kat semua... tambah lagi Bung Mokhtar tue Ahli Parlimen... VVIP tue... sure patut jadikan pengajaran... tapi kan... Hakim Mahkamah Syariah kat Malaysia nih mana ader telur nak tegas dalam undang-undang kalu melibatkan VVIP dari BN... hahaha...

Err.. gua saspek yang Bung Mokhtar cuma akan kena denda tak lebih dari RM500 ... amacam... ader setuju ka?

Kesalahan tersebut sepatutnya membawa hukuman denda maksimum RM1,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya.

Terkini:


"Peguam Amli Embong dalam kenyataan rayuan, berkata pasangan tersebut hanya harus didenda kerana ini merupakan kesalahan pertama mereka."

woi.. aper punya bodoh la peguam nih... kalu gitue semua orang boleh selamat ini macam.. sebab semua orang "first time offender"..... bodo punya loyar.... Gua harap Hakim Mahkamah Syariah tue jangan dok heran pasai isu kesalahan pertama... untuk kurangkan hukuman... tapi kasi 6 bulan penjara sama diorang....

3 comments:

  1. salam... minta tinggalkan komen buat tatapan kumpulan rock kapak terunggul - ROCKERS. wa caya sama lu

    ReplyDelete
  2. Bhai Linc Reshk...

    Wa caya sama lu.... hahaha...

    Rock Kapak tue....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1