Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 May 2010

Kuasa Nuklear

Pergh.... Malaysia nak jadi kuasa nuklear tue... hahaha.... bagus la... lepas nih senang la skit .... untung banyak la hospital swasta lepas nih... yer la.. banyak la kes leukimia dan kanser... hehehe...

Malaysia nak menggunakan logi janakuasa nuklear untuk elektrik... pergh... sapa IPP yang akan dapat nih... yang pastinya ianya bukan milik TNB sepenuhnya... mungkin YTL punya kot... atau Syed Mokhtar Bukhary yang punya kot... diorang nih la yang pelantak IPP macam bangang...

Korang tentu tak tau yang sebenarnya bekalan elektrik kat Malaysia lebih dari mencukupi.... memang lebih.. tanya la secara jujur ngan mana-mana jurutera TNB.. diorang tau benda nih... tapi pasai IPP ... diorang terpaksa amik dari IPP terlebih dahulu bekalan letrik... dah abis amik semua baru la amik dari stesen janakuasa milik TNB...

Lebihan kuasa tue memang banyak.... tipu la kalu pengurusan TNB kata tak banyak... sebab.. gua tau... pasai gua ader pernah terlibat dengan projek Sg Piah di Perak, Pergau di Kelantan dan Jimah Power di Negeri Sembilan dulu... hahaha

Jadi... idea untuk logi kuasa nuklear nih... for sure datang dari puak-puak IPP nih... permintaan sebenarnya datang dari Singapura... tapi pasai rakyat Singapura tak benarkan loji nuklear nih ader kat negara diorang.... jadi IPP bagi solution nak pasang nak Malaysia... Lokasi dier gua dah boleh agak dah.... sama ada utara Johor atau selatan Pahang...

Giler aper nak pasai kuasa nuklear nih.. nak jadi macam Chernobyl ker.. tak pon nak jadi macam kes Union Carbide (yang ini loji kimia) kat India satu masa dulu kot.... mampus ramai.... tak pasai-pasai mati katak....

errr... Scomi yang supply peralatan Nuklear Centrifuge tue takkan taknak terlibat... hahahaha

4 comments:

  1. ni nk kena buat protes ni..haha..ni mesti kena PAU dgn Perancis.mesti perancis yg nk supply loji tu..whahaha..cam haram..

    ReplyDelete
  2. Bhai Restless...

    Tak... gua rasa gua nak deal ngan Peranchis la.. gua pon nak gak dapat skit dari projek cilanat nih... hahaha...

    ReplyDelete
  3. cam lahanat la lu..wahahaha...bleh².deal je no hal..tp maruah kena gadai cam zul la.wahahaha

    ReplyDelete
  4. Perhaps.. you are wrong.. after all.

    Mungkin jugak tenaga akan habis/berkurangan. Siapa tahu.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1