Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 January 2013

Aku Punya (AP)

Bhai.... ader member mintak gua bagi ulasan tentang isu AP kereta Porsche Cayman WWF 3000 tu.... diorang nak tau pandangan gua.... Hahahaha.. kalu ikutkan gua malas nak ulas... sebab orang lain dah ulas... tapi pasai pada gua isu nih besar... jadi terpaksa la gua ulas gak.... hahaha

Okeh....

Pembelian guna AP itu sah kalu guna pmilik AP... cuma... camnie la... secara tidak langsung tindakan nih semacam Ali Baba gak la... Ali dapat lesen dan permit.. Tapi Ali tak buat kerja... yang buat kerja dan sediakan modal aderlah Baba... sebab Baba tumpang lesen dan permit Ali... sama ader Ali dapat komisyen atau tidak... dari segi etika... ianya memang tak ader etika...

Tak kira la Ali tue jenis berserban besar dan berjubah tebal... tak kira la Ali tue kaki masjid dan hafal kitab....   Dari segi ini... Ali adalah sama dengan Awie (bukan nama sebenar) yang kaki pukul.. kaki disko.. kaki kelab malam .. kaki mabuk... kaki minum... kaki perempuan... kaki dadah dan macam-macam lagi jenis kaki...

Aper-aper pon... Ali dan Awie adalah samer... kedua-dua tidak beretika...

Ader paham ka analogi yang gua kasi nih... hahaha.. kalu tak paham.... lu amik kapla lu dan hentak 18 kali ke lantai.... jangan sebarang lantai... kena buat kat lantai Malai Rock Station (MRS) tu.... hahaha

Oh yer... dalam kes macam nih.. walau aper pon alasan yang diberi .... tindakan bapak memindahkan AP (Aku Punya) tu kepada anaknya adalah tidak beretika walaupun anaknya memang kaya (tidak mungkin sekaya Qarun).... Kalu anaknya kaya.... beli la kereta sendiri tanpa guna AP.... okeh....

Hancussss...... inilah yang gua katakan dulu... biler PAS kecoh nak guna slogan PAS ganti UMNO.... maknanyer... memang betul PAS ganti UMNO... perangai sebijik samer... kelaku samer jer....

5 comments:

  1. sajelah nak bagi bola tanggung... dahlah bola tanggung... half court pulak tue...

    ... pas tu, puaslah blogger yang wala' tak tentu pasal, kena bersilat menepis...

    yang paling bangsat, depa cakap ikut skrip Awie... Tan Sri Jojo boleh, apasal dia tak boleh...

    Cobol

    ReplyDelete
  2. kih kih kih. http://mediaperak.net/2013/01/25/artikel-pertahan-kes-salahguna-ap-utz-hashim-jasin/

    ReplyDelete
  3. memang sah, PAS ganti UMNOOO. 2x5,5x2..............depa boleh tak kan aku tak boleh.hahahahahahaha

    ReplyDelete
  4. antara etika ngan hukum..pun takleh beza..mmg jenis tenuk la..

    ReplyDelete
  5. Gwa jaki 1 je.
    Lu nk jd wakil rakyat, lu kesana kemari MERAYU undi.
    Bila menang lu dapat gaji elaun besar. Dapat pula AP.
    GWA undi lu gaji tetap kecik, AP jauh sekali. Gwa dan keluarga tetap beli kereta mahal tanpa AP iaitu myvi.

    Apa punya tahi la.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1