Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 January 2013

Johor Military Force Bukan Setaraf France Foreign Legion

Bhai... Selepas gua SPM dulu... Gua ader cadang nak terlibat dengan angkatan bersenjata nih... Masa tue gua cukup teruja dengan France Foreign Legion... Pasai diorang nih cover seluruh dunia... Anggota Legionaire nih boleh mohon untuk jadi warganegara Peranchis... Mudah jer....

Tapi... Pasai sesi temuduganya gua kantoi... Hahaha... Gua amik option kedua... Join Mujaheedeen... Lepas tapisan pertama... Tapi kantoi ujian fizikal... Hahahaha... Nak buat camana... Masa tue abang gua dah lulus tapisan masuk Legionaire... Cumanyer dier tak sempat pergi pasai VAT69 dah panggil lebih awal...

Gua plak.... Mak dan ayah bising... Jadi tak dapat lepas join Mujaheedeen.... Walaupun dalam hati nih berbunga nak jadi mercenary.... Hahaha.... Then... Tetiba dapat panggilan join agensi.... Hahaha... Masa tue serentak dapat sambung belajar di pusat pengajian separuh tinggi (3 tingkat bangunan jer) dan join agensi... Dua-dua gua pergi... Dan selebihnya aderlah sejarah....

Aper yang gua nak citer aderlah....kenapa gua takmo nak join JMF (Johor Military Force) ... Walaupun gaya nampak macam mercenary gak... Hahaha... Stakat gaya jer la.... Satunyer... JMF nih hanya untuk rakyat Negeri Johor Darul Takzim... Dan gua aderlah rakyat Perak Darul Ridzuan... Hahaha... Mana boleh la bhai... Hahaha

Tapi yang paling utamanyer aderlah... Gua dari kecik lagi tak percaya pada kuasa yang bergelar DEWA atau DEWATA RAYA nih.... Sebab pada gua mender nih karut marut jer... ketaksuban melampau... Jadi... Kalu gua join JMF makanyer gua akan terpaksa membodek dan mengampu serta jadi balachi DEWA... Ini bertentangan dengan prinsip hidup gua...

Lagipon... Johor Military Force (JMF) bukan setaraf atau samer level dengan France Foreign Legion (Legionaire) ... jauh panggang dari lighter la bhai.... Hahaha... JMF nih level pengawal keselamatan @ jaga jer... Tak macam Legionaire... Diorang aderlah government funded mercenary....

By the way... Latihan yang gua dapat semasa berkhidmat dengan agensi tue hampir samer dengan latihan Legionaire... Terutama yang bab special-ops dan psy-ops... Hahaha...

Itu citer lama.... Skrang purut sudah abg roy... Hahaha ... Mampuih... Dah tak fit dah.... Dan gua "sudah" tak bersama dengan agensi lagi... Hahaha...

Skrang kalu... Lebih baik gua teruskan berkhidmat sebagai "independent security contractor" dan sekali sekala termasuklah sebagai local correspondence dengan media asing.... Hahahaha... Lagi masyuk dan lagi relaks... Tapikan tahap patriotisma gua lu orang harap jangan pertikaikan..... Hahaha

So kesimpulannya... JMF bukan setaraf Legionaire... Hahaha....

Pembetulan : French Foreign Legion (bukannya France Foreign Legion)

5 comments:

  1. Colorful betullah hang punya CV...

    Cobol

    ReplyDelete
  2. Cipan ...French Fries lagi sedap !!!
    .... ops silap!! French Legions ... !!! dia punya kapal yang paling laju dalam dunia .... !!!! siap boleh terangkat atas air ....! turbo hydro...! yang lebih maju dari hydrofoil (Versi Lama).

    Jebat: Suka Kereta Limau

    ReplyDelete
  3. gua stuju sbgt dgn lu punyer entri bhai
    lu keja dgn agensi mane?
    pm gua... hahahah :)

    ReplyDelete
  4. Bhai Cobol...
    Pelangi tue... macam warna Bob Marley... hahaha...

    Bhai Jebat...
    Hahaha... memang pon... diorang terbaek...

    Bhai Nasrul...
    Kalu lu rajin baca blog gua... lu boleh agak agensi mana gua berkhidmat... hahaha

    ReplyDelete
  5. Gua heran jugak macammana lu kata lu kerje Agensi sedangkan lu eja French Foreign Legion pun salah... Lepas tu pulak lu tak reti nak bezakan State Defense Forces (SDF) dan lu samakan JMF dengan Pak Guard...

    Sebagai contoh SDF di Amerika diikhtiraf bawah Title 32 of the United States Code.. Negeri-negeri seperti Maryland, Virginia, Connecticut, Georgia, Oregon, Texas, South Carolina, Tennessee, Alaska, Alabama dan Puerto Rico mempunyai SDF sendiri... Malahan California State Military Reserve merupakan SDF bagi negeri California...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1