Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 January 2013

Berdakwah Cara Fathul Bari

Bhai.... Tindakan Fathul Bari berkahwin lebih dari satu dengan membawa seorang manusia yang pada asalnya kuffar dan kafir amatlah terpuju... Sungguh... pada gua tindakan ini satu tindakan yang baik... Sebab Rasulullah sendiri menggalakkannya.... atas sebab dakwah...

Gua tau... ramai "orang kiter" yang selalu menggunakan cara ini "kununnya" nak berdakwah... ramai orang kafir dan kuffar yang telah berjaya mengucap dua kalimah syahadah atas sebab perkahwinan ni... Malah ramai sangat orang politik dan artis yang terlibat sama dalam perkara nih.... Tindakan yang baik... sungguh...

Cumanya..... dalam 100 kes pendakwahan cara berkahwin ini.... selalunya akan ader 95% kejadian dimana saudara baru yang diIslamkan secara ini gagal dalam memahami Islam itu sendiri... malah dalam banyak kes... Suami/Isteri yang Islam pada asalnya sebelum berkahwin dengan bukan Islam... tetiba mereka sendiri yang jadi jauh kepada Islam... Malah mereka-mereka ini lebih mencontohi dan beramal secara kuffar dan kafir lebih dari pasangan yang baru memeluk Islam...

Dalam banyak kes.... pasangan yang baru memeluk Islam itu menjadi lebih dominan perangai, tingkahlaku dan ibadat daripada suami/isteri yang sememangnya Islam... Sebagai contoh... dulu sebelum berkahwin (bagi lelaki Islam)... amal ibadat serta tingkahlaku mengikut ajaran Islam... tetapi bila mendapat isteri "saudara baru" (contohnya asal Kristian)... maka suami ini yang jadi lebih Kristian daripada isterinya yang "saudara baru" itu...

Begitulah sebaliknya..... dan biasanyer ... setelah sekian lama.. akhirnya perkahwinan ini gagal... dan setelah itu "saudara baru" tersebut apabila berpisah... terus kembali kepada ajaran agama asalnya... Yang ini paling ketara... Tak payah la kiter nak hipokrit menafikannya.... Tengoklah keadaan sekeliling... Lu orang boleh lihat...

So.... aper tindakan yang sepatutnya kita buat..... hehehe... Hanya ader satu jer tindakan yang wajar dan wajib dibuat..... Sebelum lu nak berdakwah cara Fathul Bari nih.... perkukuhkan dulu Islam dalam diri lu... tak kira la lu nih lelaki atau perempuan.... Isunya samer jer.....  Sebab kalu lu gagal bab nih... lu akan gagal keseluruhan ... dan seterusnya... Adakah lu ader jawapan biler ditanya oleh Allah, Tuhan Rabbul Jalil atas kesalahan dan kegagalan lu dalam proses mengIslamkan saudara baru nih secara mengikut dakwah cara Fathul Bari... Lu pikir sendiri la.... hahaha

Anyway...Satu jer gua nak tanya Fathul Bari.... hehehe..... kenapa nak Islamkan perempuan Filipina tue terpaksa dibuat kat Thailand.... Awat... Kat Malaysia susah ker.???..

Hahaha.... baru lu tau susahnya proses nak mengIslamkan orang kat Malaysia... banyak sangat songel dan birokrasinyer.... Hahahaha ... Sebab banyak pegawai kat Jabatan Agama nih tahap bangang kalu bab nak mengIslamkan orang... kalu lelaki... siap suruh kena bersunat dulu.. dan lancar membaca Al Fatihah berbagai.... kena tahu camana nak angkat hadas besar dan kecil dulu... . dan paling best sekali... masa nak melafazkan kalimah tauhid tue kena pakai songkok atau ketayap dulu dalam keadaan suci dari hadas besar dan kecil........ hahaha... bodoh betul.... Sedangkan apabila seseorang kafir dan kuffar itu melafazkan tauhid... secara otomatiknya beliau suci dan bersih seperti bayi yang baru dilahirkan...

Walhal perkara paling penting cuma "Beriman Kepada Allah" jer... iaitu perkara tauhid @ aqidah.... yang lain tue letak ketepi dulu.... tapi .... pegawai Jabatan Agama... lebih mendahulukan benda furuk lebih dari perkara aqidah... Hahahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1