Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 January 2013

Hanya Jamal Sekinchan Rugi Berniaga Masa Demo

Bhai... Hahaha... semua orang tahu... tak kira Cina, Melayu, India atau lain-lain.... kalu ader ceramah ker... kalu ader demonstrasi jalanan ker... mesti ader orang berniaga... tak kisah la dari mee atau bihun sup..... sup gear box... mahupun apa sahaja makanan boleh sahaja dijual... even dalam banyak kes... syarikat kereta, kosmetik, telekomunikasi, baju, aksesori, tudung, cd, dvd dan produk kesihatan pon ader dijual ditempat dimana ader ceramah atau demo...

Hahaha.... Orang yang bijak... diorang akan pandai cari ruang... walaupun ader risiko dihambat dan barangan jualan musnah akibat dari tindakan PDRM yang tidak menggunakan budi bicara atau akal...tapi itu semua tak menjadi hal..... dan biasanyer bisnes pada masa ceramah akan untung banyak... katakan la pengunjung yang datang adalah seramai 1000 orang... dan hanya 80% sahaja yang beli... dan kalu setiap sorang pengunjung tue cuma membelanjakan RM1 sahaja untuk membeli air minuman atau jagung atau kacang.... hahaha.... berapa dah untung.... hahahaha

Dan bagi orang yang bodoh dan bangang... diorang takmo nak amik peluang buat duit besar pada ceramah dan demo nih.... Sebab itulah hanya Jamal Sekinchan jer yang rugi berniaga masa demo ... Sebab dier bodoh dan bangang.... hahaha ... pastue dier plak nak ajak pemandu teksi dan kereta sewa jadi bodoh dan bangang macam dier... hahahaha











 Hahahaha.... kesian kat Jamal Sekinchan... udah la bodoh... bangang la plak... hahaha

5 comments:

  1. Asalamualaikum bro.
    kalau pasal kelentong bagi kat diorang. Tuhan bagi rugi betul2 baru tau..

    gua turun dgn lenggang kangkong, bawak ic dgn duit rm30 jer. hp dan kamera tak bawak. semua gambar kat blog gua tu copy dari facebook... wakaka

    ReplyDelete
  2. Bhai GHM...

    Hahaha... gua pon bawak cuma RM42 jer petang tu... lain semua dah abis... buat modal nak datang KL... (total langsai dalam RM300 termasuk kos petrol, hotel, makan-minum, tol, cenderamata, dan derma infaq) ..... hahaha

    Makan dan minum kat Stadium ntah saper yang belanja... gua tak kenal... hahaha..

    Dan gua paling rasa terhina pada ader dengar citer kononnya yang datang HKR nih dibayar RM150 sorang... aper kelas hina level gua cuma RM150.... paling cikai pon RM300 lar... itupon paling cikai.... hahahaha

    ReplyDelete
  3. bukan nak riak gua habis boleh beli 50kilo beras siam wangi hahahaha...

    ReplyDelete
  4. cissss...gua ingat gua sorang je merempat..lu semua pun sama arrrr...hahaha...

    ReplyDelete
  5. Bhai Anonymous...
    Tue la pasai... sesorang abis beratus RM.... maner ader sponsor dan dibayar RM150 ... kasi malu jer...

    Bhai BunBinBan...
    Stendet la event lepas bukak skolah dan dah nak masuk tengah bulan.... kering daa.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1