Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 January 2013

Jangan Tunjuk Kebodohan Dekat Orang Lain

Bhai... hahaha.... sebelum gua tulis panjang-panjang tajuk nih... gua nak gelak dulu bleh.... hahahaha...... bukan pasai aper... untuk pengetahuan lu... gua kureng respek para akademik tempatan yang skarang nih menongkat kuasa didalam IPTA dan IPTS .... sebab takder satu pencapaian bagoosh pon selama nih yang gua nampak hasil dari tahap keintelekan akademik diorang tue... Sebab banyak sangat yang bodoh, bangang dan kaki ampu bodek .... sebab tue la diorang cepat mendaki tangga akademik...

Cuba lu pointkan kat gua berapa scientific journal yang dah diorang nih hasilkan (diperingkat dunia).... gua tak citer diperingkat Malaysia... sebab diperingkat Malaysia... tesis PhD pon macam budak-budak punya karangan.... Hahaha... itu level PhD... belum lagi yang level Masters.... hahahaha.... Pasai tue la kalu lu search nama diorang nih diperingkat antarabangsa... yilleks takder data...

Walaupun gua bukan pemegang PhD atau Masters.... tapi at least gua ader pegang 3 paten atas nama gua yang lengkap dengan kajian scientific diperingkat dunia... Journal scientific gua ader dalam pangkalan data... Itupon kalu lu pandai search la... hahahaha...

Nih gua nak citer tentang beberapa mangkuk yang bertaraf Professor (Kangkung) yang ader dalam Malaysia.... cube lu tengok statement NC UUM tue...biler ditanya komen dier tentang HKR112 ...

"Bukannya ada isu nasional dan tiada justifikasi untuk membawa isu-isu ke dalam satu perhimpunan haram semata-mata untuk menjejaskan keselamatan dan ekonomi negara," katanya kepada Bernama hari ini"

Pergh...  takder isu nasional tue.... hahaha.... itu yang tuntutan 8 perkara BERSIH tue amender.. bukan level nasional ker... Tue yang pasai saham FGV tue ... bukan level nasional ker...  aper la UUM dapat NC yang bangang tahap dewa... pasai tue la lulusan UUM pon samer tak laku... pasai NC pon bangang aper lagi ngan student dier... hahahaha

Biler dah NC nyer bangang... maka tak terkejut la kalu Dekan KolejUndang Undang UUM pon bangang samer biler mengatakan bahawa takder isu besar pun yang perlukan adernyer satu demonstrasi...

Oh yer... gua dah lama tak dengar si Barjoyai Bardai bagi komen.... dulu satu masa dulu... dier nih orang PAS anggap respek giler... yer la... masa dier nih duduk dalam KOHILAL... hahaha.. KOHILAL nih pon satu masalah... ader masa lain kali gua story... hahaha... Barjoyai Bardai yang hebat dalam ekonomi pon boleh jadi bodoh rupanyer... Agaknyer semua pasai kes AMLATFA yang dier kena dulu tue kot... tue yang sampai dier terpaksa jadi bodoh nak mampus nih... hahahaha ... dengar citer ratus juta RM tue... hehehe

Yang sekor lagi si Sivamurugan Pandian nih... pon satu lawak... wei.. kat Malaysia maner ader Arab Spring... takder rupa Arab la... kiter ader Durian jer... hahaha.... Pulakdah dier suruh percaya kat Pilihanraya...walhal isu 8 perkara BERSIH tue pon berkaitan dengan Pilihanraya... selagi yang 8 tue tak clear... lu ingat ader orang nak amik pot ka pasai komen-komen bangang dari para akademik di Malaysia...

Aper-aper pon.... orang tua-tua ader cakap.... jangan tunjuk kebodohan dekat orang lain.... hahahaha



6 comments:

  1. hahaha...biasala bro..dekat2 nk PRU ni, masing2 takut kedudukn mereka tergugat...selagi boleh ampu...ampuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  2. Tiga2 profesor Kankong (Kongkang?). Pada jenis mangkuk2 ni,bab2 mengampu dan mengisi perut2 boroi mereka itulah yang jadi isu nasoinal. Bab2 menipu dan manipulasi perkara biasa bagi mereka. Kerajaan Pakatan Rakyat yang akan memerintah pertengahan tahun ni tolonglah campakkan mereka ni keluar dari gedung2 ilmu kerana mereka menjadikan anak2 kita bangang dan tolol. Kepada Barjoyai Bardai "pakar" ekonomi yang melingkupkan Kohilal,ratusan pemegang saham baik yang dah mati keciwa dan yang masih hidup menunggumu di alam sebelah sana, woit.Pakar konon. memang padan pun anda di UUM.

    ReplyDelete
  3. Bab ni gua suka ... kalau lu cipan kutuk gua setuju !!!!! University Malaysia tak ada dalam ranking pun ...tu pun yang ke 400-500 baru University Melayu (Malaya) Sorry, gang lain kalau terasa jgn mare ini perkara benar !!!
    Wah!!! lu cipan gua tak tahu lu buat paten? cuba cita kat aku !!! Kalau bab paten mematen hang terror !!! tak sangka ye !! Gua salut !!!

    Jebat: 3 Deg 1 Mas

    ReplyDelete
  4. masalahnya, ada jugak yang lebih bodoh mintak pendapat dia orang tue, pas tue, ada jugak yang lebih bodoh tuk mengiyakan pendapat dia orang tue...

    Cobol

    ReplyDelete
  5. yang bangang n gila status semata-mata tu mmg cepat naik bro, tikam sana tikam sini lagi.. pehtu ada gak yg diam2 buat Ph.D in 'bahasa' terus hahaha, antarabangsaaaa la sgt.. mampos x nak org lain tau thesis dia (bidang sains, bukan sastera melayu) in bahasa, tp keja dia kena bg lecture in english, nota in english, buat soklan exam in english.. achaner tu?? akakaka.. environment most local IPTA/IPTS skang mmg critically hypocritical la.. yg bagos tu ada tp mostly kna tindas dgn yg gila kuasa tu.. patut la graduan yg kuar pon cap ayam...

    ReplyDelete
  6. salam c++...tahun 2000 saya ada buat investment dengan si pakar ekonomi...ada lesen boleh buat pelaburan dalam dan luar negara... memang grand si pakar ekonomi tu office di the mines water front sri kembangan. tiap pagi aktiviti teropong chedet...Dekat dua tahun juga la saya pandang muka dia yang seperti kuih talam dua muka tu...hampir beratus juta la dia sipakar kutip... mengaku pakar ekonomi dan pakar dalam pelaburan tapi hampeh!!!!...saya ada masuk dalam pelaburan yang ditawarkan memang tertawan tapi akhirnya kena tawan ...tak satu sen pun wang saya laburkan saya dapat balek. Bila minta balek katanya seed fund tak boleh claim sebab saya dah tandatangan perjanjian so dia offer saham dalam syarikat multimeria corporation yang sipakar adalah pemiliknya dengan harga 0.10 sen seunit...GERAMNYA AKUUUUUUU... bawa ke mahkamah saya menang tapi pakar ekonomi ni tak nak bayar otak penipunya dia minta rakannya bagi petisyen pada companynya lebih awal so saya tak boleh tuntut apa-apa dari company si pakar ekonomi ni sebab dah dah tak ade duit walaupun saya menang dalam tuntutan.
    Saya agak hairan setiap hari sipakar ekonomi ni terima bermacam-macam bank instrument tapi satu pun si pakar ni tak boleh cairkan. saya yang bodoh ni pun tahu sampah2 tu memngnya palsu sebabnya dah jadi industri untuk menipu orang ramai. Ambil assignment student tapi mengaku dia punya..tang yang dia kena AMLAFTA sebenarnya dia tidak terlibat dalam AMLAFTA tapi kesalahnnya adalah si pakar ni tidak buat acknowledgement kepada SC yang VP si pakar bernama Nublan collet deposit so si Nublan kenalah bersama dengan seorang teman nya. kita boleh kata sipakar ni si putar alam...mudah-mudahan dia segera bertaubat dan bayar balek apa yang dijanjikan...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1