Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 January 2013

Aper Pandangan Lu Orang?

Bhai... Gua nak mintak pandangan lu orang ... Gambar nih gua amik pada hari Rabu baru nih... Masa sekitar pukul 6 petang... Lokasi berhampiran susur keluar Kuantan (Indera Mahkota) arah ke Kemaman.

Masa tue matahari terbenam dari arah belakang gua... Logiknya Ray Of Light (ROL) mesti dari arah matahari terbenam... Bukannya berlawanan arah... Masa yang diambil untuk benda nih hilang dalan masa sekitar 15 minit... Tetiba jer hilang...

Cuba sesapa yang pandai bagi skit pandangan... Hari panas kering... Takder tanda-tanda hujan dalam lingkungan 100km kalu ikut laporan kajicuaca yang gua semak...

UPDATE: Yang warna putih bulat tue memang bulan... Tapi yang gua citer tuer aderlah garisan gelap yang mengunjur dari bawah ke ataa tue... Garisan yang sebelah pada bulan tue.. Cuba tengok betul-betul... Gua lampirkan beberapa shot yang ditangkap pakai tepon supaya lu orang boleh buat comparison...

Lokasi ini ader sedikit misteri... Nanti biler gua dapat akses kepada Komputer gua akan kasi link cerita misteri tue... Nih aaa link misteri di Kuantan tue..  lokasi yang samer...















9 comments:

  1. ermmmm maybe UFO.....

    ReplyDelete
  2. sama jer aku tgk brooo..apa bezanya? wohohoho...

    ReplyDelete
  3. Bhai/DeeDee Anonymous...
    Bulan aderlah yang warna putih tue...

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Mungkin la kot... Unindentifide... hahaha

    DeeDee Yong...
    UFO... Memang Unidentified Object.... hahaha

    Bhai Carlos...
    Lu tengok betul-betul bhai... ader update yang gua dah tulis sebagai penerangan...

    ReplyDelete
  4. bro..ok,fine..aku stuju garisan tu adalah ROL..apan
    golden hour ni mmg skejap,kdang2 10 minit jer,kalo 15 minit tu memang best la nk shoot sunset tp bila ko ckp sunset di blakang ko,aku pn pelik jgk dgn ROL tu..apapn mcm2 Dia bleh buat.

    ReplyDelete
  5. Lintasan ler tu... cam kak Yong cakap hari tu - kenderaan jin like. Dia & the geng otw balik kandang dia. Dia tumpang guanpakai highway tapi ada altitude sikit pasal nak elak disalahrakam oleh kamera mesra-alam AES tu.. dia punya la laju 500-600 mph top, so u know what, dia takut plet kereta sapa lak pasni terkena 'fitnah' AES. CIan kat manusia. Dah la gaji ciput nak kena bayo saman AES lagi.. so dia lintas kat atas aje la.

    Jangan ditegur bender aloh tu .. buat tak taktau aje, dah ler.

    hehe

    ReplyDelete
  6. Salam....Rasanya fenomena ni dipanggil Antisolar rays

    Cuba check link ni

    http://www.weatherscapes.com/album.php?cat=optics&subcat=antisolar_rays

    ReplyDelete
  7. Salam....Rasanya fenomena ni dipanggil Antisolar rays

    Rujukan:

    http://www.weatherscapes.com/album.php?cat=optics&subcat=antisolar_rays

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1