Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 January 2013

Penjelasan : Isu Perempuan Bertudung Di Gereja

Bhai.... Gua tau... ramai dikalangan kiter orang Melayu memang tak pernah masuk ke dalam mana-mana Gereja.... Hahahaha.. alasan yang paling gua tak tahan nak dengar aderlah... Tabley... kiter orang Islam tabley masuk Gereja... Haram..... hahaha..... lawak siot... macam la kalu masuk Gereja jer terus jatuh kafir dan kuffar.... macam la kalu masuk Gereja jer... terus termurtad.... Wei... itu cuma jenis Hassan Ali jer yang kalu masuk kedalam Gereja terus termurtad otomatik.... hahaha... jenis lemah iman..... hahahaha....

Nih... gua diberitahu kecoh blogger picisan UMB yang bawak cerita kononnya ader gadis dan perempuan Melayu bertudung di dalam Gereja mendengar kuliah dan belajar tentang Kristianiti.... hahahaha.... Nih gambar dier yang gua rembat dari diorang...


Diorang kata benda nih berlaku di satu Gereja di Ipoh..... hahahaha.....  Gua gelak jer biler tengok gambar nih.... sebab ..... sebab sohih ramai yang terpedaya dengan gambar nih memang jenis yang tak pernah pi lawat dan masuk dalam Gereja.... hahaha

Pada pemerhatian dan pengalaman gua bersekolah disekolah Missionary (St Paul, La Salle dan St Micheal) selama lebih 11 tahun .... dan pengalaman gua keluar dan masuk beberapa gereja di Malaysia dan Singapura....... gambar nih ader salahnyer.... dan gua pasti ianya telah dipalsukan (photoshop'ed)

  • Salib yang ada pada gambar itu memang salah kedudukannya.... Ini menunjukkan orang yang edit gambar ini tiada pengetahuan tentang ritual, adat istiadat dan isu berkaitan Kristianiti...... Hahahaha.... lawak siot..... sebab sepatutnya kedudukan letaknya salib itu mestilah dibahagian center of the backdrop.... ini ritual yang rigid.... melainkan kalu ader dua pasang salib..... jadi kalu dua pasang salib ... maka ianya akan diletak di kedua-dua belah backdrop..... Macam orang Islam letak kaligrafi Allah dan Muhammad dalam Masjid .... mana ader orang Islam akan letak kaligrafi Muhammad tue pada sebelah kanan dan kaligrafi Allah disebelah kiri .... hahaha ... ada betul ka.....
  • Kedudukan Paderi (kalu betul lar itu Paderi) ketika memberi kuliah @ ceramah @ khutbah (sermon) agama Kristian pon tak betul... Sebab kalu ikut ritual standard... tidak ader Paderi yang akan beri kuliah dari arah center (tengah) ... Ianya sama ada disebelah kiri atau kanan dewan... Sebab bahagian tengah ini sememangnya diperuntukkan untuk "Altar"
  • Statue (Patung) atau gambar Mary (Maryam) tidak terdapat pada mana-mana kawasan depan Gereja... Memang ader Gereja yang tak letak patung Mary... tapi diorang akan letak gambar Mary.... 
  • Jadi tidak kira sama ader aper mazhab Kristianiti yang ada... semuanya masih berpegang kepada asas yang samer... tak kira la Roman Catholic, Anglican, Methodist, Protestant, Seventh Day Adventist, Ortodoks, Lutheran, Presbyterian, Quaker dan lain-lainnyer...


So..... kepada semua... sebelum nak buat tuduhan melampau mengenai gambar sekeping nih.... sila belajar dulu serba sedikit tentang Kristianiti... sebab Bilal Philips, Zakir Naik, Ahmad Deedat dan ramai lagi yang jadi pendakwah Islam nih... mereka sendiri pon mengkaji dan belajar tentang Kristianiti sebagai satu cabang ilmu dalam memperkuatkan kerja dakwah Islamiyah..... Jangan jadi jumud dan bangang macam Hassan Ali, Harussani Zakaria dan Noh Gadut....  hahaha

Pendakwah Kristian nih...diorang sanggup mengkaji tentang Islam untuk memperkuatkan kerja dakwah diorang.... tapi pendakwah Islam di Malaysia (gua cakap Malaysia yer.. pasai pendakwah Malaysia nih la yang paling teruk dan jumud sebab diorang nih Melayu... dan Melayu nih diorang selalu ingat Melayu aderlah Islam dan Islam itu Melayu) mapuih kerah takmo nak belajar dan mengkaji tentang Kristianiti... pasai katanyer... kalu belajar jer... terus jadi kafir dan murtad..... Hahaha... bodoh betul lar...

Sebab itulah orang kafir dan kuffar di luar negara (terutamanya di Amerika Syarikat dan UK) mudah menerima Islam sebab pendakwah Islam disana menggunakan pendekatan "out of the box methodology" tak macam pendakwah Islam di Malaysia yang mostly jumud.... hahaha... dan kat Malaysia... ramai sangat orang yang dah masuk Islam (muallaf) pon boleh keluar balik dari Islam... pasai teknik dakwah dan tarbiah yang tak kena... dan tak sistematik....

Nanti la kalu ader masa panjang... gua citerkan strategi yang gua gunakan untuk berdakwah... dan cara yang samer jugak digunakan oleh pendakwah Islam di luar negara (Eropah dan Amerika) ....

Hahaha.... lawak la puak pencacai UMB.... hahaha... belajar dulu la kat mana-mana Seminary @ Theological @ Divinity School sebelum nak publish benda propaganda pasai Kristianiti nih....... hahaha... jangan la buat malu dan tunjuk kebodohan lu orang.... please la... simpan la kebodohan lu orang tue jangan kasi orang sumer tau.... hahaha

8 comments:

  1. dah update bro... dtg sini 5 kali subuh ni. print screen dan updat entri berdasarkan maklumat CTT. terima kasih bro. sbenarnya gua dah angin dgn berita ni td... tq very much.

    ReplyDelete
  2. oleh kerana kat malaysia ni, melayu tu islam, islam tu melayu maka dakwah melayu islam fail....masakan tidaknya nak jadi islam mesti jadi melayu dulu.

    ReplyDelete
  3. Bhai GHM...

    Terima kasih sebab update... Kalu pihak yang mengeluarkan gambar nih ader sekurang-kurangnya 3 keping gambar dalam "Gereja" nih dari arah yang berbeza yang menunjukkan benda yang sama.... maka gua mungkin boleh kata gambar ini sahih...

    Tapi ... setakat nih... gambar cuma ader satu.... hahaha .... nak buat camana..

    ReplyDelete
  4. Bhai Mohamad Adel...

    Tue la pasai.... yang mana mualaf tabley nak bawak ritual Melayu... tue yang ramai terpaksa keluar balik kepada agama diorang yang asal....

    Tambah lagi... kat Malaysia nih... diorang kempen masuk Islam jer... tapi tak bantu dan tolong selepas dah masuk Islam... biarkan mualaf nih terkontang kanting sendirian...

    Bantuan plak... masa masuk Islam jer berduyun dapat... pastue senyap... alasan macam-macam dibagi.... hampeh...

    ReplyDelete
  5. bro..photoshop punya pasal,lu tgk simen lantai hujung dinding depan tu lepas jer kepala pompuan pakai tudung merah tu terus jadi lain,tak balance..tinggi & rendah,belah kanan simen bodo jer,belah kiri siap ada tile lagi..

    ReplyDelete
  6. memang sah potosop...aku check pun, mmg potosop.

    ReplyDelete
  7. Apa daa dia olang ni...pandai-2 je buat fitnah, menipu dalam editing gambar palsu untuk political mileage? Byk cara halal lain, bikin saja la.

    Konon dia olang ni nak selamat orang Islam drp murtad, gerakan Kristianisasi/ Missionari TAPI sendiri salah syariat...cara buat macam haramjadah perangai + lg menghasut orang membenci agama orang lain secara bathil.

    Dia olang neva come to term yg Rasulullah sndiri larang kita mencerca orang bukan Islam & ritual agama dia, yg tentu lain. Kita hanya sabar dlm b'dakwah inter agama ni..kena berhikmah dlm hal ni. Debat ok... elok lagi dialog. Baru leh kita jd civilised sikit.

    ReplyDelete
  8. Bhai,
    bila dengar je kristian berdakwah, riuh puak melayu semelaysia.Tapikan, bila puak melayu pakai jersey bola pasukan England, Barcelona, Brazil dan sebagainya yg ada salib dan george cross gi masuk masjid sembahyang tak ada sapa pun kata apa apa pun. Padahal mereka meyebarkan syar kristian tanpa bayaran.... hahahah melayu islam islam melayu, betuk ke?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1