Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 January 2013

FAM : JMF Langgar Peraturan, JDT Bakal Digantung Perlawanan

Bhai... nih gua mau citer pasai JMF ... Johor Military Force ... Askar Timbalan Setia Negeri Johor.... Hehehe... ayoyo.. lepas nih mengamuk lagi la puak-puak JMF nih kat gua... hahaha... takper.. takper... setakat maner la diorang boleh mengamuk... hahaha...

Bhai... lu tau dak bahawa JMF nih level dier cuma macam pengawal keselamatan Nepal tue jer ... lu tau dak... Sebab diorang nih cuma boleh bagi khidmat kawalan keselamatan kepada Istana dan golongan bangsawan Johor jer... lebih dari tue takdernyer...

Masa Jepun serang Malaya dulu pon JMF nih tengok jer... takder defend pon... takder serang balik Jepun pon... sekadar jadi pemerhati... nasib baik la tentera Jepun telah diarahkan jangan usik JMF nih.... hahaha... kalu tidak.. gua tak tau la camana diorang nih akan bertindak....

Oh yer.. gaji diorang nih dibayar oleh Kerajaan Negeri Johor... dibawah peruntukan aper ntah.... tapi yang lawaknyer... walaupun Johor nih dah ader JMF... tapi biler Sultan dan kerabatnyer travel... mesti ader eskot dari JMF dan PDRM... aper nih... bertindan fungi... kalu hebat sangat la JMF nih... buatper PDRM kena jadi eskot gak.... baik biarkan jer JMF buat kerja eskot tue... Jimat kos PDRM dan Kerajaan Persekutuan...

Kalu lu nak tau... sebenarnya hampir semua negeri dalam Malaysia nih dulunya ader tentera sendiri... tapi ntah camana... gua pon tak tau ... semua ilang camtue jer... yang tinggal cuma JMF... walhal boleh jer negeri nak ader tentera sendiri.... tapi yer la... maybe takmo nak perabiskan duit buat kerja bertindan... baik paskan kat PDRM dan ATM...

Aper pon... tujuan tulisan gua nih sebenarnya nak citer pasai kawasan operasi JMF nih jer... sepatutnya JMF cuma jaga kepentingan Sultan dan kerabat Johor jer... sebab kalu ikut SOP dan matlamat asalnyer... ianya tidak lebih dari tue... sebab yang selebihnya perlu dibawah ATM dan PDRM...  Jadi... aper kerjadahnyer JMF nih beroperasi diluar negeri Johor sampaikan nak jaga pemain bolasepak negeri Johor...

Yang lawak tue.. siap bawak senjata otomatik tue... hahaha... masuk dalam stadium tue... Wei... Malaysia takder "Second Amendment" la macam kat USA yang membenarkan sesapa memiliki dan membawa senjata api.... jadi kalu orang lain yang menonton perlawanan bolasepak tue takder senjata api... aper kerjadahnyer JMF nih bengong bawak senjata api masuk dalam stadium???

Kalu dibuatnyer tetiba ader sorang anggota JMF tue kena sawan babi ker... dan tetiba menembak sana sini dengan senjata api otomatik tue... tak ker parah... mesti ramai yang mati.... Bodoh ker aper nih... even FRU dan LSF yang jaga stadium masa perlawanan bola pon cuma pakai tear gas dan baton jer... dan takder pakai senjata api... macam mana plak FAM boleh tutup mata pasai JMF bawak senjata api nih....

FAM patut amik tindakan drastik... patut denda.. patut batalkan... patut larang JMF nih sesuka jer masuk stadium bawak senjata api... FAM kena tegas... atau... memang sohih FAM nih dah jadi bangang... dah jadi bodoh.. dah jadi takder telor.... hahaha ...  JMF patut kena tindakan... dan pasukan bolasepak Johor (JDT) perlu digantung daripada Liga Super atas insiden nih..... tapi.... Oh yer... gua lupa... kapla FAM pon bukannyer boleh pakai sangat.... hahaha... #1881 tue.... hahahaha



12 comments:

  1. Sdr.C++

    Inilah jadinya bila sipondan nak tunjuk jantan.

    Atau Istana Johor nak tunjuk lagak?
    Negeri orang pun jadi hak Mak Bapak!

    ReplyDelete
  2. takut ke tarbiah dek TGNA kot...hahaha

    ReplyDelete
  3. baru aku tahu...aku ingtkn hebat sangat..bwk m-16 lagi..tentera taraf nepal pn bleh ker pegang m-16? aku xfasih sgt bab nih..mohon bro bg pencerahan skit...

    aku copy ayt ko paste kt komen blog aku..bg penerangan skit.

    ReplyDelete
  4. harapan kami peminat bolasepak rakyat negeri johore akan tentang salah laku yang sebegini rupa.cukup dayus.lain kali panggil semua askar masuk tak payah bagi penonoton tenguk

    ReplyDelete
  5. Kononnya org takut tetapi bertambah meluat org tengok.

    ReplyDelete
  6. Ni tentera darat (ATM) - Group Gerak Khas.. 11 GGK ..

    ReplyDelete
  7. nie JMF ker? bkn GGK? lain kali kalau nak mengutuk pun siasat dulu... jagan jadik anjing jilat bontot jek.... malu sediri beb..

    ReplyDelete
  8. Bhai Anonymous 3.28pm...

    Hahaha.... Isunyer bukan JMF ker GGK ker... ini bolasepak jer bhai.. bukan medan perang... aper kejadahnyer bawak masuk anggota bersenjata.... bodoh ker aper... hahahaha...

    Lu pon sendiri tak paham isu sebenarnyer... hahaha

    ReplyDelete
  9. sokong. . . ape?bawa senjata kt stadium mcm nk perang plak.ada musuh yng bawa senjata jugak ke?malu laa wei.FAM jangan la jadi double strd.sya suggest team ATM bawa batalion ke stadium bila lawan team johor nnti.ok?masa tu org dah x nk tengok bola lg dah wei.tengok lawan perang la wei.

    ReplyDelete
  10. Kah kah kah...

    Hangpa dengki no...

    Kalau hangpa ada pengawal peribadi sendiri tak kan nak tinggai kat ghumah kot...

    Musti hangpa nak tunjuk pada oghang ghamai nu jugak...

    Tak kesahla kat stadium ka kat mana...

    Janji musti tunjuk...

    Kah kah kah.

    ReplyDelete
  11. aku ada dua biji telor je...

    ko ada skit je ke...

    kah kah kah.

    ReplyDelete
  12. Oi thambi indon yg dtg ke malaya..gi bukak buku baca balik sejarah.xkan buku skolah ye dn xkan cite kedai kopi warisan indon kau tu eh.lol.cian mesti kne jack ni.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1