Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 January 2013

Analisa Selepas #HKR112

Bhai... ader orang tanya gua... aperkah hasil yang dapat kita lihat selepas #HKR112 .... jadi sebagai memenuhi soalan lu orang tue.... nih gua buat satu analisa selepas usainya #HKR112... Apa yang sebenarnya dicapai dalam #HKR112 (#KL112) dan kemanakah hala tuju selepas ini.

Okeh.... kalu ikut pengumuman dari Jawatankuasa #HKR112, bilangan kehadiran yang didaftarkan aderlah seramai 24,563 orang sahaja... kalu ader lebih dari itu .. ianya tidak didaftarkan (hahahaha).. Oleh yang demikian, makanya pihak pentadbiran Stadium Merdeka dan PDRM tidak perlu menggunakan hujah kehadiran lebih dari 30 ribu orang sebagai point untuk mendakwa atas isu melanggar syarat perhimpunan.

Sebab setiap kehadiran dimana-mana event.. biasanya kita akan kira berdasarkan kehadiran yang didaftarkan.... dan bukannya yang tidak didaftarkan..... hahaha .... tidak kisah la sebenarnya berapa ramai orang yang hadir.. tapi kalu tidak didaftarkan maka ianya tidak valid......

Okeh.... dengan 24,563 orang peserta yang berdaftar... maka kita boleh amik kesimpulan bahawa kehadiran adalah jauh daripada sasaran (1 juta orang) ... dan seterusnya perhimpunan ini boleh diklasifikasikan sebagai gagal dalam ertikata tidak mencapai sasaran.

Tetapi... momentum sebenar adalah...

Jika setiap seorang daripada 24,563 orang tersebut mempunyai friendlist dalam Facebook seramai 1000 orang setuap satu... maka... sudah pastilah seramai 24,563,000 orang telah mendapat maklumat sebenar mengenai #HKR112.... Dan kalu dikira dengan senarai pengguna Internet yang berdaftar di Malaysia.... maka sudah pastilah berlakunya overlap dimana orang yang sama juga adalah ader didalam friendlist orang lain.

Maka.... kalu ikut teori domino... momentum sebenarnya adalah selepas selesai sahaja #HKR112 dimana golongan muda (biasanya anti establishment dan anti-gomen) sudah pasti susah untuk ditukar mindsetnya oleh media Pro BN (cetak dan elektronik)

Bagi golongan muda yang masih bersisa mindsetnya pro BN... maka sudah pastinya mereka akan rasa tergugat... dan dalam jangkamasa 5 tahun lagi... bilangan mereka akan menjadi lebih berkurangan... Yang pasti... kalu Pakatan Rakyat dapat membentuk Kerajaan Persekutuan selepas PRU13 (dalam keadaan momentum yang agak kuat ini), maka sudah pastilah golonga pro BN ini berkemungkinan besar akan melompat juga kepada Pakatan Rakyat...

Sebab jika mereka kekal sebagai Pro BN... mereka nampaknya akan dipandang lucu oleh golongan besar pemuda-pemudi yang telah terbuka mindanya....

Hehehehe... Aper-aper pon... memang kehadiran di Stadium Merdeka tidak ramai mana... masa zaman Tunku Abdul Rahman dulu lagi ramai orang yang hadir.... hehehehe



Sumber gambar adalah dari carian di Google

3 comments:

  1. hahaha...biasala bro.. tu pun mereka cuba melontarkan himpunan shamsidar..tetapi KL112 lagi popular

    ReplyDelete
  2. himpunan shamsidar tu krisis identiti haha

    ReplyDelete
  3. Bhai Carlos dan Taufik...

    Shamsidar tue saper aaa... macam mana plak Himpunan Kebangkitan Rakyat menjadi Himpunan Shamsidar... mesti Utusan Malaysia dan TV3 tue dier punya editor tak sekolah... tak belajar membaca dan menulis.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1