Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 June 2021

Ingat Senang Ka Najib Razak...

Bhai/DeeDee semua.. 

Korang ingat senang-senang ka Najib Razak nak buat semua kerja kalu tak dapat approval dan "greenlight" dari atas untuk kes 1MDB...

Gua dari dulu lagi tarak percaya sama story ini 1MDB... ader yang tak kena kat sini... something wrong somewhere...



6 comments:

  1. Setuju dengan tajuk entry tuan blog ini.

    Apa Cerita Siasatan Kes Zeti? Atok buat 'elegant silent' kontrol Islamik. UMNO pulak tak reti nak pressure game..!!

    Apa citer siasatan Zety sekeluarga?

    Sudah di peringkat mana? Dulu ex IGP lantikan Tun tak buat kerja sungguh2. Harap new IGP ada perubahan..!

    Tak mau buat PC ker?

    Kalau rakyat bertanya di takrif sbgai mengganggu siasatan.

    Dulu Atuk dan DAP hari2 main isu 1MDB dan bangau2 deme sume pakat guling guling atas jalan raya, demi utk beri tekanan dan fitnah jijik persepsi sudah bersalah kpd Bossku.

    Najib dah jawab di mahkamah, jawapan pun padu. Sumpah laknat pun sudah itu memberi sinifikan tambahan pada mangsa fitnah yang teraniya..!

    Zety masih bebas, Nik Faisal lesap, Datok Vicky pun lesap..(eeh.!!oopss tak ada kena mengena dlm kes 1 MDB..kiki) , Jho Low lesap terus sampai bagi alasan paling bangang bertukar jadi beruang oleh ex-IGP lantikan Tun Mahathir. Tanpa Zety, Nik Faisal dan Jho Low kes 1 MDB adalah cacat, tidak adil dan buang masa.

    Kerana Jho Low semua pemimpin dan orang Melayu berantakan.

    Jho Low sambil tepok tangan ketawa riang Jho Low berkata pada bangsa nya... "Alo semuaa bangsa Jho Low sklian, lu olang tengok sama gua (sambil tunjuk jari tengah), ini satu lancau tangan gua saja itu olang Melayu suma keco kepoh berantakan.. kah kah kah...Itu olang semu bodo punya pemimpin Melayu.. kah kah kah

    Jho Low jerit lagi "Bodo punya olang tua. Gua idup bebas ke sana ke sini ke sanun sama amoy Palis Hilton.. itu pemimpin Melayu gadohhh sampai mati kah kah kah..!! 22 bulan itu olang tua tatak belani tangkap gua wooo... kah kah kah.. bodo punya olang tua...kah kah kah..

    Nang butinang kui butikui... kita olang Bangsa Jho Low ati ada senang, itu Melayu suma gua kasi gadoh sampai mampuih..kah kah kah...!

    Gua masih bebas ex-IGP pun takut mau tangkap sama gua ...Gua enjoyyyy.. kah kah kah..!!

    Suma bangsa Jho Low pun tepuk tangan sambil Tokong berkata " Alo Jho Low lu adalah hero kita olang semua.. kita olang salute sama masta Jho Low ..salute wooo..!Kita minum sampai mabok. Yaaammm Senggg... kah kah kah.!!

    Umno dan BN tumbang kerana Jho Low bersama pemimpin juga dng barua Melayu PH dlm PKR PAN dan PejWang yang sudah ditunjal tunjal dahi mereka. Suma melepas geget jari..!!

    Trial by media dan public court di amalkan. Biasa lah itu kerja sang fitnah jijik dari dulu lagi trial by media.

    Mereka yg seumur hidup kerja pejabat pun sangka wang begitu mudah di bawa keluar dari pejabat 1MDB.

    Nak masuk dan keluar duit 50 ribu dari bank pun wajib declare pada bank. Ini puaka punya jumlah sampai billion2 ringgit lagi lah kena declare.

    Pada apa2 jwpn Bossku , bangau bangau atok di balas sbgai " bullshit" juga oleh Atuk dgn begitu mudah.

    Tapi kini "bullshit" kembali kpd Atuk, sbgai seorang yg lantang dan vokal , Atuk memilih lngkah "elegan silent" sambil kontrol Islamik. Itu bukan salah saya sambil dengar lagu 'Bangau oh bangau' kesukaan nya dan selindung belakang perintah mahkamah.

    'Silent elegant' sambik kontrol anggun acah acah Islamik gitew..!! Mungkin Tun tengah berkira kira species bangau mana pulak nak disalahkan nanti.. yg penting 'Bukan Salah Saya' walau pun 22 bulan berkuasa tak buat apa apa..

    Rakyat bukan mahu ganggu siasastan pun, tapi mahu tahu progress siasatan kes Zeti dan keluarga sudah di level mana.

    Sang fitnah hanya 'buy time' tapi cuma Rakyat takut kes ini lenyap begitu shj, kerana jika van jenazah pun boleh di rampas , apa lgi kes yg billion ringgit.

    Org umno ada yg sibuk kacau Lofa nikah, Nilai 3 ditawan Selangor tah apa apa lagi, tak reti main "pressure game".

    Kes ini bukan berkait Kak Eti saja ia luas dan dlm dn ada kaitan dgn pihak yg suka dakwa org lain.

    What goes around comes around.

    Amat menarik kali ini utk melihat bagaimana ia akan di putuskan.

    Harap2 ia tak di Semburitkan sebab video kabur. Moral of stori 'Kau orang nak beri muka kat bangsa Jho Low ini lagi ker..!?'

    #bangaudahpulangsuarasumbang

    ReplyDelete
  2. Tak payah tunjuk orang lain la. Dari start jadi ketua berapa bamyak bini anak beranak belanja beratus juta? Kumpul gaji pun tak cukup.jangan bodo kan org ramai la

    ReplyDelete
  3. Gua dah konfius ni. Selain drp PM, siapa lagi yg ada KUASA tertinggi di malaysia. Polis pun kena ikut arahan PM. Itu sebab kes Azmin sandakan jadi kiv, sebab PM masa ialah Dr M dan semua orang tahu Dr M ialah maha pelindung Azmin. Kayangan pun boleh 'request' kepada PM, tetapi KEKUASAAN (authority) tertinggi tetap pada PM!

    ReplyDelete

  4. http://kluangmanexpress.blogspot.com/2021/06/moralof-story-nak-kenal-seseorang-boleh.html?m=1

    link atas tu..

    saja aku kopi pes blogger bangau Tun Mahathir pasal Jho Low... nak goreng pun agak agak lah kan..

    Jho Low didakwa lobi Trump, DOJ gugurkan kes 1MDB | Berita Harian: KUALA LUMPUR: Mahkamah Amerika Syarikat (AS) mendakwa ahli perniagaan dalam buruan, Low Taek Jho atau Jho Low dengan tuduhan baharu melobi pentadbiran Donald Trump dan Jabatan Kehakiman AS (DOJ) untuk menggugurkan siasatan berkaitan skandal rasuah global, 1Malaysia Development Bhd (1MDB)..

    Ini taun 2018 punya cite ko kutip... 22 bulan Tun jadi PM Jho Low lesap... Jho Low lambang betapa bodoh nya Tun kena main dengan Jho Low....lesap smpi skg... Jho Low boleh kata " Lu Olang Bangsa Jho Low bole ketawa bahak bahak, ini Jho Low sorang bole kasi suma pemimpin Melayu gadoh bercakaran londen melondeh woo..!!

    Lu tengok 22 bulan jadi PM. gua masih bebas ke sana ke sini ke sanun. Gua Enjoyyy.!!

    Nang Butinang Kui Butikui Gua Ati manyak senang, Suma Pemimpin Melayu Berantakan Sampai Mampuih"

    kikiki

    Untuk pengetahuan bloger bangau Tun, Presiden Amerika skg ni anak Bidin..

    Nama Priseden Ameika tu Joe Bidin anak si Bidin...


    kah kah kah ... nak goreng tu agak agsk la sket nnpk sangat tumpo fakta...


    kikikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukuplah dok main kad race tak habis2. Ko tak nak gelak ke sekoq cina tembam boleh permainkan najib dan rosmah sampai lesap duit milik negara berbilion. Semuanya kerana KETAMAKAN (GREED) najib, rosmah dan punasihat2 mrk. Dan cina tembam tu masih bebas ke sana ke sini!!? OMG

      Dan jangan dok bangkitkan isu Kutty lesapkan duit berbilion juga... Memang kita pun mahu dia dihadapkan ke mahkamah. Jika terbukti bersalah, Kutty pun harus dipenjarakan tak kira berapa umur dia.

      Delete
  5. Ingat senang ke anuwar jolok iaitu memasukkan konek dia dalam jubur sepol kalau takde greenlight dari pihak atasan.
    Kahkahkahkah

    Apa punya bahlol la nak cover pesalah jenayah macam ni. Normal la pentaksub kerja nya divert. Nak harap baca setiap affidavit kes dan grounding judgement memang tak reti. Kes najib kasi baca la weii. Berpuluh saksi dan profesional berhujahh

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1