Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 August 2021

UMNO Kena Ambil Balik 3 Kerusi Parlimen.

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang UMNO perlu buat adalah mengukuhkan kembali sokongan orang Melayu terhadap UMNO... UMNO yang satu masa dahulu adalah sebuah Parti Pro Melayu yang kuat.. namun sejak kebelakangan ini dilihat lemah dalam mempertahankan hak-hak Melayu...

Ini semua disebabkan UMNO telah memberikan muka terhadap MCA dan MIC... malah dalam banyak keadaan UMNO telah menggadaikan kerusi-kerusi Parlimen yang mempunyai majoriti Melayu yang ramai kepada MCA dan MIC .... Ini sebenarnya mengecewakan para pengundi setia UMNO dan orang Melayu..

Kita faham... UMNO berbuat demikian sebab nak memastikan ada suara dari bangsa Cina dan India berada didalam Parlimen... Ini kerena UMNO tahu yang MCA dan MIC memang tidak akan ada peluang besar untuk menang kalu bertanding dikawasan yang majoriti pengundi bangsa Cina atau India...

Berdasarkan rekod-rekod terdahulu... memang tak pernah pun MCA dan MIC menang dikawasan majoriti pengundi bangsa Cina dan India... jadi... memang MCA dan MIC tiada kemampuan untuk menang dengan kapasiti mereka sendiri.

Namun..... pada PRU15 ini.... adalah terbaik untuk UMNO menolak dengan baik tuntutan kerusi Parlimen dari MCA dan MIC nih... jika mereka benar hendak bertanding,... sila bertanding dikawasan majoriti bangsa Cina dan India... UMNO kena ambik balik 3 kerusi Parlimen ini...

3 kerusi Parlimen itu adalah Parlimen Teluk Intan, Parlimen Tanjung Piai dan Parlimen Tapah.

Now way UMNO patut berikan kepada MCA dan MIC.. Ini gua citer kat bahagian Parlimen... bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pun sepatutnya UMNO berbuat sebegini... jika MCA dan MIC nak kerusi... sila bertanding dikawasan majoriti bangsa Cina dan India...

Setel... Kalu UMNO bertegas buat cara ni... gua jamin UMNO akan menang solid dan besar pada PRU15... dan pastinya akan dapat sokongan besar pengundi Melayu atas pagar...

Pilihan ada ditangan UMNO.... nak menang besar atau sekadar biasa-biasa jer???



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1