Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 June 2010

Yang Ini Gua Setuju

Gua baca cerita "gossip" pasai artis jutawan dok baham dana TEKUN kat blog ParpuKari ... itupon dier rembat citer tue dari Malaysia-Instinct ... takper la... cuma artikel yang ini gua setuju...

Gua memang dah tau lama dah benda penyakit macam nih memang banyak sangat kat Malaysia nih... dana untuk rakyat Marhaen ader banyak... tapi kering kontang disonglap dek ramai VIP dan VVIP... camana diorang boleh dapat... aper lagi.. guna kabel la.. guna kroni la..

"Yang penulis tertarik nak tulis ialah sikap orang macam Datuk K dan Siti Nurhaliza.


Parasit adalah perkataan paling tepat.


Tahu tak Siti Nurhaliza adalah pemohon pinjaman Tekun untuk bisnes barang solek Simply Siti. Kalau tak percaya, pergilah cek dengan Tekun. Pasti nama Siti akan terpacul.


Sakit hati betul penulis dengan orang-orang macam ini. Dah tahu duit banyak, gunalah duit sendiri untuk berniaga, tak pun pinjamlah bank.


Gi pinjam dengan Tekun tu buat apa? Mentanglah bayar balik dia rendah dan murah, nak tumpang ambik kesempatan jugak tu. Tekun tu biarlah untuk orang-orang Melayu yang baru nak merangkak dalam dunia perniagaan dan tidak ada duit yang banyak.


Ini, orang macam Siti Nurhaliza dan suami yang boleh berbelanja beli jam ratus-ratus ribu, nombor plate puluh-puluh ribu pun ada hati nak mohon jugak.


Memang parasit.


Sekali lagi penulis hendak tanya, ada keperluan ke untuk orang-orang seperti ini memohon?


Pengajaran di sini ialah kerajaan perlu tegas dalam memastikan dana Tekun yang semakin mengecut itu tidak disalurkan kepada golongan peniaga atau individu yang sebenarnya berkemampuan.


Jangan orang seperti Siti Nurhaliza ini pun hendak diberikan pinjaman jugak. Tak tercapailah matlamat Tekun kalau macam tu."

Cerita lanjut korang boleh baca disini : HousePK

2 comments:

  1. kah kah kah 3 kali!!baru tau kah incik parpu?tu ok la dia melayu,dan dana tu untuk melayu,tp kalau datainfo pon dpt ratus² riban pinjman tekun,apa cerr?kah kah kah!!

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah makin ramai orang a.k.a. rakyat sedar akan kesilapan kebobrokan sistem pemerintahan negera & negeri
    ala UMNO. Sudah terbuka hati oleh Allah, nampaknya.

    wa pun setuju untuk tak setuju TEKUN diperkudakan oleh orang yg memang kaya raya seperti Siti-fuVking-Nurhaliza & laki dia. Juga menampakkan salahguna TEKUN bawah UMNO.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1