Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 December 2009

Ada Pulak Bayaran Tambahan

Dulu masa konon nak menghapuskan yuran persekolahan... Kerajaan cakap macam-macam ... semua yang muluk-muluk belaka... La nie ada pulak bayaran tambahan nak dikenakan pada tahun persekolahan 2010..

Aper nih... memang dah sah ler Kerajaan Malaysia jenis yang suka mungkir janji...

Perjanjian Damai Hatyai pun Kerajaan Malaysia mungkir ... Perjanjian Royalti Minyak pon Kerajaan Malaysia mungkir... jadi... tak terkezut la kalu isu yuran persekolahan nie pon Kerajaan Malaysia akan mungkir gak...

Soalannya sekarang nih... berapa agaknyer nilai bayaran tambahan yang akan dikenakan nanti.. adakah nilainya sama dengan yuran persekolahan masa dulu.. atau lebih lagi... tapi mengikut senario semasa dan apa yang gua dapat dengar disana-sini... kemungkinan nilainya lebih dari bayaran yuran persekolahan masa dulu tue agak tinggi.... kemungkinan yang besar...

Ader ker duit mak bapak pelajar yang miskin yang ader anak ramai kat sekolah nih aaa.... mungkin sempit nampaknyer... tambah plak sekarang nih musim hujan monsun... kurang-kurang dua bulan nih diorang tak boleh nak kelaut dan kesawah bendang... camana nak cari rezeki nih.. nak makan harian pun semput.. inikan pulak nak prepare persekolahan anak-anak...

Rasanyer la.. kalu duit yang dah terbazir kat PKFZ dan macam-macam bana lagie tue dapat diselamatkan.. sure dah boleh nak tolong pelajar miskin nih dalam persekolahan.. tak perlu la nak kenakan bayaran tambahan... Paling cikai pun.. kalu duit yang disonglapkan oleh MB Negeri Sembilan Mohamad Hasan tue yang sebanyak RM10 juta tue... boleh gak nak cover skit nilai bayaran tambahan nih...

RM10 juta kena songlap tue banyak tue.... gaji sebagai MB Negeri Sembilan besar sangat ker...

Kat Malaysia nih sebenarnya banyak duit.. tapi pasai disalah tadbirkan.. inilah jadinyer... ader royalti minyak... abis jadi wang ehsan.. pastue hilang tak dapat dikesan disonglapkan oleh JKKP ..... pelik... boleh plak duit tue pergi masuk dalam tabung UMNO/BN dan akaun persedirian geng-geng dan kroni UMNO/BN ... giler aper .. itu semua duit rakyat oooi...

Tak abis-abis makan duit haram.... tue yang jadi macam haram jadah tue...

3 comments:

  1. sekolah rendah RM 24.50 sekolah menengah RM 33.50

    ReplyDelete
  2. Bhai...

    Mahal gak tue bagi yang ader anak ramai...

    ReplyDelete
  3. aku tak harap dah janji-2 manis menteri-2 ni...dulu pun ada Hishamuddin tu janji tak ada yuran sekolah...tapi tgk tgk ada mcm mcm kena bayar lagi...nama aje lain, kos tetap kena bayar..penjenamaan semula kot...hehe

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1