Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 December 2009

Terkini: Dakwat Cap Jari Dihilangkan

Untuk pengetahuan semua... SPR ada beli dakwat untuk urusan cap jari pada PRU12... tapi atas sebab yang tidak sesapa pun tahu... SPR tak gunakan dakwat tue... Kos pembelian dakwat cap jari tue adalah sekitar RM1 juta.. (30 ribu botol) ...beli dari India tue..

La nie... dakwat cap jari tue dah hilang... dilupus dan dibakar oleh pihak yang tidak dikenalpasti.. Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Liew Vui Keong, berkata dakwat yang tidak dapat digunakan kerana masalah keselamatan dan perundangan itu telah dilupus pada 25 November lalu.

Persoalannya.... kenapa beli tapi tak gunakan... buat membazir sapa suruh... sapa yang untung atas pembelian yang dibazirkan ini.. Sapa pembekalnya.. sapa pengedarnya... sapa yang makan komisyen atas pembeliannya... Stok dakwat ini disimpan oleh siapa... Siapa yang arahkan ianya dilupuskan ... siapa yang arah suruh bakar... siapa yang melaksanakan proses perlupusan dan pembakaran... mana dokumen audit dakwat ini... LHDN tahu atau tidak mengenai perkara ini..

Pelik bin ajaib.... senang jer bazirkan duit... macam duit tue tumbuh atas pokok jer... bodoh ker apa bazir RM1 juta macam tue jer... mana sikap berhemahnya pihak berkaitan... SPR nih suka buat kerja bodoh ker....

So... kalau RM 1 juta diorang boleh buat suka-suka jer kasi lupus dan hilangkan... aper der hal nak hilangkan enjin jet ka... jet pejuang ka... kereta kebal ka... kapal selam ka.... semua kira chincai jer.... macam siot betul la...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1