Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 December 2009

Lesen Pemandu Bas Dua Tingkat

Dulu ader sorang member gua bagitau (dier nih pegawai kanan JPJ) ... dier kata semua pemandu bas dua tingkat tidak mempunyai lesen yang layak untuk memandu bas dua tingkat...

Ini kerana kata member gua tuh.. sebab setakat ini belum ader silibus latihan untuk memandu khusus untuk pemanduan bas dua tingkat. Semua sekolah memandu di Malaysia tidak ader silibus dan ujian untuk pemanduan bas dua tingkat... JPJ tak pernah keluarkan silibus ini..

Maka jadinyer... semua pemandu bas dua tingkat yang ada kat Malaysia nih... memang takder lesen memandu bas dua tingkat.. walaupun mereka mempunyai lesen dan pengalaman yang cukup untuk memandu bas ekspress atau bas henti-henti..

Gua tanya member gua tue balik... abis tue... sapa yang benarkan bas dua tingkat terutamanya bas ekspress beroperasi di Malaysia sedangkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) takder silibus khusus untuk benda nih.... Member gua cakap.... ini semua kerja orang politik... orang yang ader kuasa....

Tak percaya... cuba siasat sapa pembekal bas dua tingkat yang ada kat Malaysia nih... AP dier sapa pegang... sapa yang bawak masuk... ader tak buat ujian kat Puspakom... Kalu ader... ader tak pegawai Puspakom ataupun sistem kat Puspakom yang boleh buat ujian terhadap bas dua tingkat nih.... mampuih takder punya...

Jadi persoalannya... setan mana yang benarkan bas ekspres dua tingkat nih beroperasi di Malaysia sehingga dah dua kali rasanyer menyebabkan penumpang mati sebab kemalangan.... bas tue memang tak stabil untuk dipandu lebih dari 60 km/j.... Setan ini lah yang bertanggung jawab membunuh semua penumpang... sebab setan ini yang benarkan bas dua tingkat beroperasi sebagai bas ekspres...

So mari kita siasat sapa "setan" ini yang membawak masuk bas dua tingkat sebagai bas ekspres.... Siasat, tangkap, dakwa dan hukum "setan" ini..

5 comments:

  1. Misteri "setan dua tingkat"..jeng jeng jeng.Malaysia Boleh!seme boleh,boleh melingkup.Yang mangsa rakyat jelata.Hakk phuihhhh...

    ReplyDelete
  2. bas dua tingkat ni memerlukan pengendalian lebih terutama apabila mengambil selekoh. ini disebabkan faktor centre of graviti yg tinggi berbanding bas biasa.

    yg hairannya bas sani ekspress tidak digantung perkhidmatannya berbanding apabila bas konsortium eksiden dahulu. adakah disebabkan sani ekspress ini milik orang politik yg mana sani adalah hanya proksi?

    ReplyDelete
  3. tutup ruang pemandu bas supaya asap rokok tudak menganggu ruang penumpang,benarkan pemandu2 ni menghisap rokok,klu boleh syarikat bas membekalkan rokok untuk pemandu2 ni,klu dah kaki perokok mesti ngantuk punya memamdu,,,tak caye tanye perokok2,hisap rokok pun mati,tak hisap rokok pun mati.....nyawa penumpang lebih berharga tau tak....menteri2 ni mane tahu...dia bukannya penumpang bas.....ada pahammmmmmmmmmmmmm......kah kah kah...

    ReplyDelete
  4. menteri2 malaysia ni bodos..ckup2 lar da tipu rakyat klantan(isu myak)..sume rasuah..kalo x,xkan lar bole lpas bnda2 camni.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1