Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 December 2009

Sojuk Ati Omak Den Dongar Nih

Den bukan orghang Nogori... Den orghang Perak ... tapi sojuk ati omak den dongar nih ... iyolah berito baik kan... hehehe.. ... gua tak reti nak tulis bahasa Minang la... hahaha.. apa berita baiknyer... hahaha.... hari nih ader Konvensyen Blogger PAS di Taman Melewar... dan berita baiknya adalah... Konvensyen ini nampaknyer lebih kepada usaha "cover up" isu Kerajaang Perpaduang (UG)....

Apa-apa pun... gua cuma nak ulas sikit jer nih... tak banyak pon..

1. Sejak biler PAS dah tak bermusuh dengan UMNO (TGHH cakap benda nih kat media MSM la...).... errr ... setahu gua la... dari dulu lagi PAS bermusuh dengan UMNO bilamana UMNO tolak Islam sebagai wadah utama menggerakkan organisasi... malah UMNO acap kali menentang Islam secara halus. So ... macam mana pulak TGHH boleh cakap PAS tak bermusuh dengan UMNO ... pelik bin ajaib la ...

2. TGHH dok hentam blogger pasai dedahkan kebenaran... yang katanya ader sesetengah kebenaran itu walaupun baik tapi boleh memecahbelahkan jamaah.... errr... ini citer UG la nih.... wei... kebenaran itu memang pahit untuk ditelan... waima bagi orang yang suka menolak kebenaran... Apa-apa pun gua setuju kebenaran berterusan didedahkan walaupun memang nampak macam memecahbelakkan perpaduan... lebih baik pecah dari awal daripada berpecah diperingkat yang lebih teruk (lama)...

Nampak gayanyer la.... ader banyak pihak yang tak senang duduk (panas punggung) dengan beberapa pendedahan projek dalam gelap yang ada beberapa mangkuk ayun dalam PAS yang buat nih.... yer la... mana tak panas... diorang dah plan baik punya... ader untung beb... tapi dah kena sekat dengan bloggers yang pentingkan kelangsungan PAS itu sendiri...

Pada gua PAS dan perjuangannya menegakkan yang haq adalah lebih penting daripada persona individu tertentu... jika individu tersebut takder dalam PAS pun... PAS akan kekal dan berjalan sepertimana yang tercatat didalam perlembagaannya.... seperti mana yang haq dalam Pakatan Rakyat...

Bagi bloggers yang cintakan kebenaran dan mementingkan kesepakatan dalam Pakatan Rakyat.... tentunya tidak akan mahu PAS terjerumus kedalam perangkap UMNO/BN atas dayausaha beberapa mangkuk yang kini berada di koridor kuasa dalam PAS.

Apa-apa pun.... gua tetap sanggah apa yang TGHH cakap kat Konvensyen Blogger PAS di Taman Melewar hari nih....

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1