Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

07 July 2021

Cerita Sedih Tentang Rakyat Malaysia

Bhai/DeeDee semua...

Dulu orang curi TV, curi macam-macam benda berharga.... tapi kini rakyat curi ikan, curi sayur ... curi telur ayam ... semata-mana nak menampung kehidupan..... Orang dah terdesak sangat...

Ekonomi dah kronik... ramai orang hilang pekerjaan... ramai orang tak bekerja... orang yang berkerja gaji hari sudah tiada kerja... majikan pun banyak yang bungkus... kedai tutup... tak mampu nak bayar sewa...

Tapi... yang diatas seumpama tidak dengar... tidak lihat... tidak bersuara.... tentang apa yang berlaku dibawah... Tindakan yang diambil sangat lambat... dan tidak bertepatan dengan apa yang berlaku...

Malah... Bank Negara Malaysia (BNM) seumpama Singa yang tiada gigi.... menggerunkan tapi kelakar... sampai Bank Komersial pun tak hiraukan arahan BNM... Serupa takder makna,... Sebab itu keadaan semakin menekan...

Dan ramai sudah ambil tindakan bunuh diri.

Allahuakbar...

#BenderaPutih #BunuhDiri #Moratorium

4 comments:

  1. Lockdown akan berterusan dengan munculnya varian2 baru seperti varian lambda. Tanah2 pertanian dibeli secara besar2an oleh billionaire2 dan dibiarkan kosong. Munculnya belalang2 juta terbaru di barat amerika yang memusnahkan beratus2 ekar sehari. Semua ini adalah agenda untuk menkebulurkan umat manusia oleh puak2 satanist.

    ReplyDelete
  2. Dengan jujur Najib menerangkan hal peneroka kebun di Pahang dan tidak menyalahkan sertus peratus pada ayahnda Allahyaham Tun Razak.

    Tidak seperti Tun Mahathir akan salah kan orang lain dan jawapan klise 'Bukan Salah Saya'

    Perkara itu berlaku apabila kerajaan melaksanakan Rancangan Buku Hijau untuk menggalakkan pertanian tanah terbiar terutama bagi penghuni Kampung Baru yang ditubuhkan sebagai usaha melawan komunis.

    "Durian mula ditanam di sana pada tahun 1990-an. Banyak tanah bertukar menjadi kebun durian.

    "Susulan kejayaan penanaman durian, ada pekebun yang mula ceroboh tanah bukan milik mereka pada tahun 2000 an.

    "Masa itu, PM8 (Tun Dr Mahathir Mohamad) merupakan Menteri Pertanian. Jika nak salahkan saya, salahkan dia juga," tulis Najib menerusi satu hantaran di Facebooknya pada Selasa.

    ReplyDelete
  3. Apabila rakyat mula membeli barangan murah, tandanya ekonomi negara menguncup, banyak lagi malapetaka yang akan datang

    ReplyDelete
  4. Terima kasih bani melayu kerana 'bijak' memilih 'pemimpin'2 yg kita ada sekarang. Kerajaan gagal dan negara jahamam.....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1