Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

22 July 2021

Syed Saddiq Diugut?

Bhai/DeeDee semua...

Bring it on! ... Itu kata Syed Saddiq bilamana dia berhadapan dengan perbicaraan kes pecah amanah wang berjumlah RM1.12 juta milik parti. Syed Saddiq diugut untuk menyebelahi Perikatan Nasional dalam sokongan di Parlimen dan dia tegas mengatakan bahawa dia tidak akan menyebelahi Perikatan Nasional.

Ini budak berprinsip. Ini budak yang ader integriti.. Ini budak yang hebat berdebat. Ini budak yang pandai berhujah. Bukan mati kalu diugut. Bukan takut kalu diugut. Syed Saddiq nih berani walaupun diugut

Jadi kita tengok la macam mana pihak pendakwaraya nak kenakan defenden di Mahkamah nanti.. Kita tunggu

#SyedSaddiq #PerikatanNasional #PecahAmanah #Mahkamah #Bicara

7 comments:

  1. Yg pengecut ialah yg tua2 dan duit bermilion, harta tak habis makan entah berapa generasi, takut bini muda dan tak pernah dengar tentang prinsip. Mari kita tendang keluar semua ahli politaik yg sudah expired ni pada PRU akan datang, jika mereka masih bertanding

    ReplyDelete
  2. Soalannya. Kenapa berkali kali dikatakan diugut..tak buat report polis?
    Dah sangkut..baru nak kata play victim?

    ReplyDelete
  3. Setakat 1 juta, baru duit poket bagi kebanyakkan ahli politaik veteran umno(geng Bersatu yg muda baru nak mula!!) Jadi siapa yg dok main politik semasa covid sdg membara. Cakap x serupa bikin atau memang kebodohan yg nyata. Kenapa marah sangat dgn SS? Kan azmin dah ada....

    ReplyDelete
  4. SYED ELOK LAH BUAT SUMPAH LAKNAT MACAM BOSSKU. KENAPA BARU SEKARANG BIKIN PANAS.!?

    Bekas menteri belia dan sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman hari ini mendakwa ada lagi ahli parlimen lain dari kedua-dua blok politik menjadi sasaran siasatan rasuah.

    Ahli Parlimen Muar itu berkata, ketika dia disiasat pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dia diberitahu ada ramai ahli parlimen akan dipanggil oleh pihak berkuasa itu untuk disiasat.

    Cakap banyak pun tak guna wahai Syed elok buat sumpah laknat macam bossku.! Yang lain tu biar mahkamah dan kamu kasi duduk dan sidang haahh..!!

    ReplyDelete
  5. KERJA AMAL EBIT LEW SEPATUTNYA DISOKONG, BUKAN DIBUBUH RACUN

    Jangan layan sangat budak budak baru nak up..!!

    Sebarang kata berkaitan isu yang muncul kebelakangan ini melibatkan pendakwah budiman, Ustaz Ebit Lew.

    Bagi saya, sama ada apa yang dibangkitkan oleh Caprice atau Nadir Al Nuri tentang misi bantuan Ebit Lew ke Gaza, ia tidak lebih “gelagat budak-budak baru nak up” cuba menumpang publisiti daripada populariti pendakwah tersebut.

    Isu-isu yang mereka bangkitkan terlalu remeh berbanding pengorbanan masa, tenaga dan wang ringgit yang sanggup Ebit Lew lakukan selama ini.

    ReplyDelete
  6. Batu api sudah mari. Bukan mudah nak masuk Gaza, saya pun tak lepas – Mahathir

    Bukan mudah nak masuk Gaza, saya pun tak lepas. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa tidak mudah bagi rakyat Malaysia untuk memasuki Gaza, Palestin dalam pelbagai misi bantuan terutama dari kalangan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO).

    Menurutnya, ini termasuklah dirinya yang masih belum berkesempatan untuk menjejakkan kaki ke Gaza atas pelbagai sebab terutamanya berkaitan soal keselamatan meskipun ketika tempoh beliau memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia sebanyak dua kali. Di sebalik misi bantuan ostat mesti ada sang batu api. Awas sang fitnah jijik sedang membatu api.

    ReplyDelete
  7. KERJA AMAL VS KERJA SI BATU API

    Kerja amal EBIT LEW sepatutnya disokong, bukan di bubuh racun

    Jangan layan sangat budak budak baru nak up..!!

    Sebarang kata berkaitan isu yang muncul kebelakangan ini melibatkan pendakwah budiman, Ustaz Ebit Lew.

    Bagi saya, sama ada apa yang dibangkitkan oleh Caprice atau Nadir Al Nuri tentang misi bantuan Ebit Lew ke Gaza, ia tidak lebih “gelagat budak-budak baru nak up” cuba menumpang publisiti daripada populariti pendakwah tersebut.

    Isu-isu yang mereka bangkitkan terlalu remeh berbanding pengorbanan masa, tenaga dan wang ringgit yang sanggup Ebit Lew lakukan selama ini.

    BATU API SUDAH MARI

    Batu api sudah mari. Bukan mudah nak masuk Gaza, saya pun tak lepas – Mahathir

    Bukan mudah nak masuk Gaza, saya pun tak lepas. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa tidak mudah bagi rakyat Malaysia untuk memasuki Gaza, Palestin dalam pelbagai misi bantuan terutama dari kalangan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO).

    Menurutnya, ini termasuklah dirinya yang masih belum berkesempatan untuk menjejakkan kaki ke Gaza atas pelbagai sebab terutamanya berkaitan soal keselamatan meskipun ketika tempoh beliau memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia sebanyak dua kali. Di sebalik misi bantuan ostat mesti ada sang batu api. Awas sang fitnah jijik sedang membatu api.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1