Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

18 July 2021

Tipulah Nak Masuk Tender Tak Guna Kabel

Bhai/DeeDee semua...

Tipulah kalu kata nak masuk Tender tapi tak guna kabel.... Memang tipu.. Mana ada jalan kalu nak masuk tender tak guna kabel. Kabel tu penting... kabel tu la yang jadi minyak gris untuk mana-mana tender... tak kira kecik atau besar tender itu... kabel perlu dan wajib ada...

Dan kabel itulah rasuah. Rasuah dah bermaharaja lela. Rasuah itu ada pelbagai bentuk. Rasuah seks dan perempuan pun dan ader ramai yang bagi. Belum lagi rasuah duit. Rasuah seks susah nak trace... susah nak jejak.

Minyak gris akan digunakan sebagai pelincir bagi mempercepatkan proses tender. Cakap sahaja nak macam mana... semua boleh disediakan. Kalu nak dapat bawak keluar balak dari Hutan Simpan Kekal (HSK) macam di Raub pon boleh.... Janji bayar fulus.. jangan ader bayaran.

Kalu tak kata tiada orang politik dan vvip terlibat sebagai kabel dan proksi... itu semua tipulah... Ngarut kalu depa tak terlibat jenayah nih... Hahaha... even golongan kayangan dan kerabat pon ader terlibat.

So... tender, rasuah, salahguna kuasa dan sebagainya semuanya saling terkait dan berkait... hahaha

#RasuahSeks #AKSB #RasuahDuit #EXCO #Kelantan

4 comments:

  1. Ko jangan buat pitnah lah cipan+tapir+tenuk kata "tipulah kata nak masuk tender tapi tak guna kabel" Ada sorang kontraktor bukan kawan aku beritahu sampai harini dia masuk tender tak pernah guna kabel. Dia kata sampai harini dia belum dapat kontrak lg dan masih mencuba. Rumusannya, masih ada lg orang bisness yg masuk tender pojek gomen tapi tetap tak guna kabel. Ko salah pencerahan.

    ReplyDelete
  2. Sesungguhnya kehidupan dunia hanyalah permainan dan senda gurau.
    Dan jika kamu beriman serta bertakwa, Allah akan memberikan pahala kepadamu dan Dia tidak akan meminta harta-hartamu.

    tuan punya alam dah bagi tahu ribuan tahun dulu
    apa la sangat dunya ni

    Yang menjadikan mati dan hidup, supaya Dia menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya.
    Dan Dia Maha Perkasa lagi Maha Pengampun.

    klau tak paham lagi apa ni dunya memang terok dari lombu

    Dan jagalah dirimu dari (`azab) hari (kiamat, yang pada hari itu) seseorang tidak dapat membela orang lain, walau sedikit pun; dan (begitu pula) tidak diterima syafa`at dan tebusan daripadanya,
    dan tidaklah mereka akan ditolong.


    ReplyDelete
  3. Ceramah agama tak henti2 di masjid, surau, tv, radio, youtube dsb tapi rasuah tak kesudahan, tak sedikit yg melibatkan orang islam. Dimana dan apa salahnya?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1