Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 July 2021

Bila Cabaran Ebit Lew Dijawab Nadir Al-Nuri

Bhai/DeeDee semua..

Gua bukan nak menyebelahi mana-mana... tapi dalam kes Ebit Lew .. gua ader kesangsian atas pengurusan kewangan (financial) Persatuan Kasih Umat Malaysia yang dikendalikan oleh Ebit Lew. Ada beberapa kesangsian besar yang gua lihat dalamnya..

Terutama dengan penonjolan imej mewah Ebit Lew nih... dengan aset hartanah bernilai RM3.5 juta....yang katanya dibeli secara tunai.... dan beberapa kenderaan mewah miliknya...

Kalu nak kata ianya datang dari perniagaan yang dimilikinya... nampak tidak logik... perniagaan kedai makan cuma sekadar gitue-gitue je... perniagaan pakaian cuma sekadar gitue-gitue jer... perniagaan kelas motivasi.. sudah masuk 2 tahun tak bergerak akibat dari kesan langsung PKP ... perniagaan pasaraya... takkan lah sales pasarayanya boleh mengalahkan sales jualan pasaraya Mydin atau pasaraya Giant? 

Nak kata sales pasarayanya lebih hebat berbanding NSK pun jauh sekali.

Jadi dari mana datangnya kekayaannya. Adakah ianya datang dari sesuatu yang lain? NGO PKUM barangkali?

Terbaharu... Ebit Lew mencabar Nadir al-Nuri untuk menunjukkan dokumen berkaitan dana RM20 juta yang dikendalikan oleh NGO berkaitan Nadir al-Nuri ini.. Ebit Lew mencabar Nadir al-Nuri pada satu sesi siaran langsung semalam.. 

Dan tak sampai beberapa jam... ini jawapan Nadir al-Nuri




Gua percaya .. untuk mengendalikan dana sebesar itu diperingkat luar negara perlukan satu ketelusan yang tinggi.. Ini kerana untuk mengelakkan dana ditahan atau dirampas atas alasan "money laundering" dan "terrorist financing" iaitu AMLATFA

Jadi... for sure semua document dan audit mengenainya ada pada tangan Nadir al-Nuri.

So... kita tunggu episod selanjutnya.

2 comments:

  1. tak da kejo lain
    tuduh menuduh macam puak gila kuasa dalam politik
    demokrasi nasianalis sosialis dll
    tak ajar bab akhirat
    hnaya pakai otak takat dunya saja

    ajar manusia setakat dalam kotak saja
    tak da citacita selepas mati

    sebab tu Allah lantik Nabi untuk ajar bab akhiart dan dunya
    saintis pemikir mana tau bab surga neraka
    hnaya tau depan mata saja
    macam katak bawah tempurung

    Gua bukan nak menyebelahi mana-mana... tapi dalam kes Ebit Lew .. gua ader kesangsian
    nampaknya dah bias

    Dan barang siapa yang mengerjakan kesalahan atau dosa, kemudian dituduhkannya kepada orang yang tidak bersalah, maka sesungguhnya ia telah berbuat suatu kebohongan dan dosa yang nyata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6.06

      Orang melayu ni taksub gila..kenal dulu mereka ini kalau viral semua bantuan bukan maknanya ada ketulusan.

      Melayu yg bodoh bangang percaya semua tanpa peduli, nak buat baik tak perlu nak tunjuk seperti taada yg lebih baik dari dia..

      Ada berapa org kalangan mereka ini perlu di siasat dari awal 70an 90an 20an.

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1