Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 November 2009

Banyak Katak Dalam Musim Hujan

Binatang yang paling suka kat hujan adalah Katak. Jadi kita takkan terkezut biler lihat banyak katak dalam musim hujan. Nie la masa paling best buat katak.. yer la... hujan lebat jadi air banyak.. ular tak sempat la nak baham katak... hahahah..

Katak nie paling suka melompat.. jarang orang boleh lihat katak jalan merangkat atau mengesot (gua biasa nampak pasai kat kampung gua banyak katak puru... hahaha) ... Biler melompat tue.. tak berapa jauh sangat.. yer la... kaki belakang tue tak berapa kuat... tapi tak semua katak tak lompat jauh.. ader gak jenis katak (kecik betul) yang gua pernah tengok melompat setinggi siling rumah... yang best tue katak jenis nie boleh melekap pada dinding... hehehe... kecik kenit jer katak nih...

Hahaha .... dalam hujan nih (dah dekat 5 hari tak berhenti di Chukai Kemaman nih) .... air naik mendadak.. ader beberapa kawasan rendah dah naik air... banjir la... yer la... banyak longkat tersumbat.. pasai apa... sebab kat Kemaman nih diorang buat longkang (monsoon drain) jenis bertutup.. itu la masalahnyer.. pastue longkang (monsoon drain) dier kecik dan cetek... hahahaha... apa punya engineer yang design nih... Majlis pon tak ambik pot... takkan basic civil engineering pon tak tau kot... budus la..

Gua bukan nak citer pasai banjir dan hujan nih.. tapi gua nak citer pasai katak...

La nie gua saspek dalam masa terdekat (maybe lepas raya qurban) ... macam cerita Qurbani la... hahaha... banyak anak katak yang dalam PAS akan bersedia untuk melompat....

Diorang nie dah lama bersedia untuk melompat... yer la .. dulu diorang sabor tak nak melompat pun bukan pasai apa... semua pasai isu bai'ah yang diheboh dikatakan tue...... tapi lepas nie kalu isu bai'ah nie dah dapat diorang counter .. sure diorang akan melompat...

Apa-apa pun.. pada gua.. biarkanlah diorang nie nak melompat ker... takper .. kita biarkan jer la.. sebab biasanyer biler katak melompat... tak lama lepas tue ader la yang kena ngap ngan ular ... Ular ngan UMNO samer jer... hahahaha.. kaki belit.. tak boleh pakai .. dan sebagainya...

Lagi cepat katak-katak nie melompat .. lagi bagus la... senang dah lepas tue.. PAS dah dapat dibersihkan... biler dah bersih.. senang nak la tetapkan hala tuju balik.. la nie dah berceramuk hala tuju semua disebabkan oleh anak-anak katak nih... Apa-apa pun.... tahaluf siyasi untuk dengan UMNO nih pada gua ngarut jer... UMNO ngan ULAR samer jer... kaki belit...

Okeh... sebagai hiburan masa musim hujan nih.. sila tonton video kat bawah nih...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1