Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 November 2009

Mencegah Sebelum Sakit

Lu orang sure tahu bahawa adalah lebih baik kita mencegah sebelum sakit... mengamalkan cara hidup sihat ... takkan tunggu dah sakit baru nak beringat... contoh paling senang mencegah sebelum sakit adalah macam nie...
  • Kurangkan pengambilan gula sebelum kena sakit kencing manis
  • Kurangkan pengambilan makanan berlemak (kolesterol) sebelum kena sakit jantung
  • Hentikan pengambilan MSG sebelum kena sakit kanser
  • Hentikan merokok sebelum kena sakit kanser paru-paru
dan macam-macam lagie..

Semua peringatan nie adalah satu tindakan mencegah sebelum sesuatu masalah besar akan terjadi... Bagi yang mengamalkan cara hidup tidak sihat dengan mengambil gula yang berlebihan, makanan berkolesterol tinggi, MSG dan rokok tentunya tidak dapat menerima peringatan ini. Malah ada yang beranggapan peringatan ini adalah kerana sebab dengki dan sebagainya. Tapi setakat ini belum pernah gua dilabelkan menabur fitnah biler mengeluarkan nasihat (kritik) seperti diatas..

Tapi.......

Biler gua bagi peringatan kat PAS (termasuk semua ahlinya tanpa mengira pangkat), gua dilabelkan sebagai penabur fitnah, ahli neraka dan sebagainya... hahaha.. lawak la korang nig...

Gua bagi peringatan macam nie...
  • Kurangkan atau tamatkan sepenuhnya usaha-usaha kearah UG (kanser) dengan UMNO/BN sebelum PAS menjadi tidak relevan pada PRU13
  • Kurangkan atau tamatkan pengaruh puak-puak yang suka UG dalam PAS (kanser) sebelum PAS menjadi tidak relevan pada PRU13
  • Pastikan Kelab Penyokong PAS menjadi satu cabang penting dan diiktirah sebelum PAS menjadi tidak relevan pada PRU13
Sampaikan Tuan Presiden PAS pun pukul rata bantai blogger nih... walaupun selama ini blogger yang tidak dibayar ini (malah takder apa-apa jawatan dalam parti) bermati-matian cuba untuk memastikan PAS kekal relevan dan menang dalam Pilihanraya.

Persepsi PAS dikalangan rakyat marhaen seboleh mungkin cuba dinaikkan tarafnya sehingga proPRU12 dahulu... dan ianya berjaya... tapi yang menjatuhkan persepsi PAS itu sendiri kini adalah pimpinan dalam PAS yang bodoh sombong dan besar kepala... Sikap ego tak bertempat ini wajar dikikis sebelum PAS menjadi tidak relevan pada PRU13.

Ini umpama mencegah sebelum sakit.

4 comments:

  1. kasi ajar la sama tu orang kureng ajar, besar kapla, lembab & 'syok sendiri nih

    ReplyDelete
  2. Bhai Hanz_Azdi..

    Takper... tunggu jer PRU13 nanti... tau la diorang langit tinggi atau rendah... hahahaha

    ReplyDelete
  3. gua dah ckp,PAS dah berjangkit penyakit UMNO@BN,walaupon bukan semua,tp parasit² ni makin membiak dlm PAS,jika dibiarkan,plan UMNO utk menghancurkan PAS berjaya!

    ReplyDelete
  4. Bhai...

    Kanser dah merebak dah... kena buat kimoterapi...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1