Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 November 2009

Kolonel Mat Adalah Pegawai Bawahan

La nie kecoh pasai isu "Kolonel Mat". Ada websurfer yang masuk blog gua nih dan bagitau bahawa Kolonel Mat adalah pegawai bawahan jer... Dalam hirarki Angkatan Tentera ader banyak lagi pegawai atasan... Mari kita soroti pangkat-pangkat yang ada dalam Angkatan Tentera Malaysia selain dari pangkat Kolonel

  • Jeneral
  • Leftenan Jeneral
  • Mejar Jeneral
  • Brigedier Jeneral
  • Kolonel
  • Leftenan Kolonel
  • Mejar
  • Kapten
  • Leftenan
  • Leftenan Muda
Maklumat lanjut korang boleh baca kat SINI.

So.... apa kaitannyer dengan isu Kolonel Mat nih... hehehehe...

Kaitannyer adalah.... Kolonel tue adalah orang nombor 5 dalam hirarki Angkatan Tentera... jadi maknanya kalu Kolonel Mat nie kononnya yang mengetuai agenda nak menjatuhkan TGNA... gua rasa tak berapa tepat la... Kolonel nie orang nombor 5 jer.. diatas dier ader 4 lagi jawatan besar...

Agak-agaknyer la... siapa plak nama-nama yang akan disenaraikan sebagai Jeneral, Leftenan Jeneral, Mejar Jeneral dan Brigedier Jeneral tue.. ... sure rasanyer ader nama-nama dier... diorang nie la kepala agenda nak menjatuhkan TGNA dan PAS di Kelantan...

So.... siapakah Jeneral yang terlibat aaaa.... nak gak tau... Harap-harapnyer la... TGNA dapat terangkan sapa nama Jeneral yang terlibat lepas kita dah tau pasai Kolonel Mat nih...

Itu semua belum masuk pegawai lain-lain pangkat dan pegawai bawahan..... pergh... sure ramai punya yang terlibat nih... nie bukan satu platun.. tapi mungkin satu batalion.... kalu satu platun.. tak cukup ramai nak buat kerja menjatuhkan TGNA dan PAS di Kelantan...

Gua jamin nie semua usaha berterusan satu batalion nih... yang mana terdapat pegawai risik batalion nih yang dah menyusup masuk dalam PAS Kelantan dan Pusat... korang ingat nie benda kecik ker... woi... besar ooooo...

Jadi... biler la kitorang akan dapat tahu nama Jeneral yang terlibat... hahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1