Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 November 2009

PKM dan Jepun

Partai Komunis Malaya (PKM) dan Jepun pernah memerintah Tanah Melayu pada satu masa dulu. PKM dan Jepun masing-masing ada sejarahnya. PKM berpeluang memerintah selama 14 hari di Tanah Melayu manakala Jepun pula berpeluang memerintah selama lebih dari 3 tahun...

Kedua-dua pihak yang memerintah nie memang tak boleh pakai punya.. kejam... dan macam-macam lagie yang boleh disabitkan dengan perangai dan tindakan mereka... Rakyat diseksa ... didera.. dirogol... dibunuh dan macam-macam lagi...

Persoalan gua la.... kenapa yang pimpinan Malaysia sekarang nie menggila tak benarkan Chin Peng masuk Malaysia... kalu dier bersalah... kita tahan la dier masa dier masuk nanti.. pastu dakwa.. dan jatuhkan hukuman.... Alangkan Pol Pot, Radovan Karadzic, Slobodan Milosevic, Saddam dan lain-lain lagi boleh ditahan dan dibicarakan serta dijatuhkan hukuman... kenapa plak Kerajaan Malaysia tak nak ambik tindakan yang sama bagi kes Chin Peng nih...

Kerajaan Malaysia marah macam nak giler kat Chin Peng (PKM) sedangkan PKM cuma memerintah 14 hari jer kat Malaysia... tapi Kerajaan Malaysia tak marah pon kat Jepun walaupun Jepun dah menjahanamkan Tanah Melayu selama lebih 3 tahun... yang 14 hari tue... kecoh nak mampus... yang 3 tahun lebih tue... buat tak heran jer... aper ker bangangnyer...

Gua pun tak paham la....

Kalu la konon Chin Peng tak boleh nak masuk Malaysia pasai ramai yang bengang kat dier... aper ker jadahnyer setakat bengang jer... amik la tindakan.... biar dier masuk.. pastu tangkap dan dakwa la dier... pastue biler jatuh hukuman... ambik la apa tindakan yang perlu.... ini. harap kecoh jer macam ayam nak bertelur... riuh sekampung... tapi bertelurnya sebijik jer... pundek la...

Kalu betul la semua anak-anak bekas askar, polis dan pasukan keselamatan tak suka dan marah sangat kat Chin Peng dan PKM... so apa tunggu lagi.. pi la sediakan dokumen untuk dakwa Chin Peng kat The Hague (Negara Belanda tuh) ... bawak la pi Mahkamah Antarabangsa.... dakwa.. buat macam kes Radovan Karadzic dan Slobodan Milosevic ..... tak pon buat bicara macam kes Pol Pot di Kampuchea tue.. .... awat tak berani nak sediakan dokumen ker.. atau takder bukti nak sabitkan kesalahan.... atau... memang takder telor nak berdepan secara jantan dengan Chin Peng dan PKM tue...

Gua bukan sokong Chin Peng dan PKM ... atuk gua dulu pon perang besar dengan komunis nie... tapi... dalam dunia nyata sekarang nih... "everyone is not guilty until proven guilty" ... so ... tak puas hati.. pi la dakwa.. pi la buat hujah.. pi la tunjukkan lu ader telor...

So... sekali lagi gua nak ingatkan.... mana yang sepatutnya lu orang bengang... 14 hari atau 3 tahun lebih.... kalu lu rasa yang 14 hari tue lagi lahanat.... memang la lu orang nih bangang tahap gaban... pada gua yang 3 tahun lebih tue lagi lahanat....

Woi.. lu orang takder telor ker???

2 comments:

  1. watak penting tak diceritakan dalam artikel ini.

    Watak itu ialah British

    ReplyDelete
  2. Bhai..

    Watak Britih Benggali Putih atau British Melayu? ...

    hahaha... rasanyer la... dua-dua pon takleh pakai punya... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1