Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 November 2009

Perancangan Tahap Mega

Lu orang tau dak... kalau nak jatuhkan sesapa pon... kena buat satu perancangan tahap mega... biasanyer perancangan nieh bukan amik masa satu dua hari.... tapi lebih dari tue..

Dulu gua biasa didedahkan dengan beberapa senario perancangan tahap mega (berstatus antarabangsa) yang melibatkan pimpinan sesebuah negara... Jadi bagi pihak yang berseteru dengan mana-mana pimpinan sesebuah negara tue... dier akan buat beberapa perancangan ... ada perancangan kecil... perancangan biasa ... perancangan terhad ... perancangan sokongan ... dan ada perancangan besar (mega) ...

Perancangan kecil biasanyer melibatkan paling kurang satu atau dua agen (mole) atau unit.... ianya kecil sahaja dan hasil dari tindakan perancangan tersebut biasanya untuk isu yang kecil. Ianya hampir sama dengan perancangan terhad walaupun perancangan terhad ini cuma releven untuk satu isu setempat namun hasilnya akan menjadi penunjuk jalan kepada perancangan biasa.

Perancangan biasa pula biasanya dianggotai oleh sekurang-kurangnya 10 anggote (agen @ mole) dan melibatkan dua atau tiga isu secara serentak. Ianya adalah hasil daripada gerakan perancangan kecil yang dimaksimakan impaknya untuk kesan yang lebih tepat. Perancangan biasa ini juga biasanya dilengkapi sama dengan perancangan sokongan (backup) untuk memastikan semua agenda dapat dilaksanakan....

Perancangan besar (mega) pula biasanyer melibatkan anggota yang ramai (paling kurang 20 orang) dan dilengkapi dengan unit risikan, unit pemantauan, unit susupan, unit tindakbalas dan unit maklumat. Informasi disalurkan secara tetap dan lengkap siap dengan analisa dan tinjauan. Inisiatif ini biasanyer digerakkan seawal yang mungkin dan biasanyer mengambil masa 1 hingga 3 tahun barulah menampakkan hasil...

Oleh itu... lu orang ingat aaa.. nak menjatuhkan seseorang pemimpin tue amik masa satu dua hari jer ker.... Wei.. semua tue amik masa lama la...

So.. bagi kes TGNA nih... agenda nak menjatuhkan dier (dengan macam-macam cara) dah digerakkan seawal tahun 1990 lagie... lama tue bhai.... bukan sedikit anggota yang terlibat... bukan sedikit agensi yang terlibat... bukan sikit duit yang dah langsai dikerjakan untuk memastikan perancangan tahap mega nih dapat dilaksanakan.... hehehe...

Cuma sekarang nie... penamat dier.... mampukah agaknyer diorang setelkan perancangan tahap mega nih... rasanyer dah macam-macam perancangan yang dibuat... satu pun belum kena lagi... umpan dah banyak kali bagi... tapi ikan tak kena lagie... hehehe...

Ntah ler... tapi gua rasa la... kali ini mungkin diorang berjaya kot.... cuma checkmate dier yang belum nampak lagie... hehehe... tapi .. ader kemungkinan checkmate dier reverse ... kena balik kat kumpulan orang yang plan kan perancangan tahap mega nih... hahaha...

Kita lihat jer la... terra tak geng-geng nie buat perancangan ... siap dengan bantuan SPRM dan PDRM lagie... hehehehehe ... agensi SPRM dan PDRM ini semua kuli batak geng-geng nie jer.. hahahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1