Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 November 2009

Yang Ini Gua Setuju

Betul.... yang ini gua setuju.... yer la... bab pendidikan memang nombor satu dalam diri gua... wife gua pon cikgu Matematik dan Bahasa Melayu... jadi .. memang gua amik tau banyak bab pendidikan nih...

Gua setuju yang mulai pertengahan tahun depan, murid darjah enam di seluruh Terengganu akan menduduki peperiksaan secara dalam talian (online) selepas semua murid di negeri itu memperolehi e-Book yang dibekalkan kerajaan negeri.

Benda bagus nie memang patut dijalankan... sebab dengan cara nie assessment untuk pelajar dijalankan secara sentral... kalu tidak... ader la mak bapak yang jadi cikgu yang akan bantu anak dier kat exam... benda nie gua ader lihat berlaku dibeberapa sekolah yang wife gua pernah ajar...

Malah ader kes yang pelajar belajar dikelas yang mak atau bapak dier yang ajar... pastue masa exam ... mak atau bapak dier lak yang jaga kelas tue... memang sohih ader yang terbocor info punya... lu tak percaya lu pi la siasat...

Biler exam secara sentral nih.. makanyer kurang la skit isu mak atau bapak (yang jadi cikgu) yang tolong anak dier dalam exam ...... ader plak mak bapak yang mintak adjustkan gred anak dier supaya boleh masuk kelas bagus...

Itu belum lagi benda-benda lain... misalan... ader mak atau bapak yang jadi cikgu nih yang lobi supaya anak dier jadi pengawas sekolah ler... ketua pengawas ler... dan macam-macam lagi... siap kalu ader event bahas ker... pidato ker... bercerita ker.. dan sebagainya diperingkat daerah nih.. ader la anak cikgu yang dapat pi... sedangkan ader berlambak lagi pelajar lain yang lebih layak....

Kalu korang nak tahu... Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) dan Program Rancangan Makanan Tambahan tue pon ader gak anak cikgu yang dapat.... yang tue gua tak paham tue.... bukan la gua dengki... gua pon ader anak yang belajar di Tahun 1 dan Tahun 2 .. tapi gua warning sama diorang... kat sekolah... takder mak-mak... yang ader cuma cikgu jer...

Jadi... takder pilih kasih langsung... gua warning anak gua pasai gua rasakan tak patut la anak gua amik hak orang miskin atau susah... banyak lagi pelajar lain yang layak... Bukan la nak katakan yang gua kaya atau berada... tapi ... boleh la... ader la senang skit....

Wife gua plak... memang tak suka anak gua perasan best kat sekolah pasai mak diorang cikgu kat situ... jadi memang anak gua takder chan nak rasa hebat kat sekolah... dier treat sama jer cam pelajar lain... no exception...

So... memang gua setuju mulai pertengahan tahun depan 2009, murid darjah enam di seluruh Terengganu akan menduduki peperiksaan secara dalam talian (online) selepas semua murid di negeri itu memperolehi e-Book yang dibekalkan kerajaan negeri.

4 comments:

  1. berapa kerat sangat cikgu yang macam tu... memalukan kaum cikgu jerlah akak ni...

    tak kan semua cikgu2 macam tu..akak pun tak ikut cam tu kan..mmglah tak dinafikan adalah sekor dua buat cam tu..

    klu ambik exam online tak ke lagi susah nak pantau.. entah2 ada jawapan dalam ebook budak2 tu..lagi banyak menipu...

    ReplyDelete
  2. Ate yeop...

    Khabor baik ler.... Perak tak ade ayor naik ker... dengor khabor ujan memanjang... tak sidang-sidang ujan tue...

    ate... kome dah pasang penghilior ker... ikan lome banyak nih... hehehe... baung... baung... hehehe

    mak teman bagitau tadi.. ayor lombong tue dah naik sikit... ater lepeh nih... tak de can ler nak ambik bunga peropok.... buat penyapu... hehehe

    ReplyDelete
  3. Batunisan...

    Tak ler semua cikgu yang cam tue... ader le sorang dua... tapi.. yang jadi masalahnyer... ianya melibatkan persepsi masyarakat setempat....

    Persepsi nie kalu tak dapat cover... naya... teruk la...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1