Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 June 2009

Sudah Terlewat

Memang sudah terlewat...

Satu masa dulu (err.. gua tak pernah dapat aaaa... just nak bagitau)... ramai pelajar yang dapat biasiswa... masa tue macam-macam jenis biasiswa ader.. Lepas satu ketika ader la mangkuk-mangkuk yang kasi hilangkan biasiswa kepada pelajar...

Yang jadi mangsa ialah pelajar yang yang betul-betul dari kalangan keluarga susah... masa tue.. (sampai la nie pun).. kalau takder kabel .. jangan mimpi la nak dapat biasiswa... hahaha... tambah pulak kalau dikenalpasti pelajar tue (walaupun cemerlang dalam akademik) dari keluarga parti pembangkang... gua salah sorang daripada yang tak dapat tue.. bahkan satu famili gua (abang dan adik gua) sorang pon tak pernah rasa duit biasiswa... mak bapak.. menoreh getah jer.. kebun 3 ekar...

Tapi la nie.. Najib Razak punya la terdesak sampaikan nak ujudkan biasiswa nasional yang berasaskan merit... hahaha.. boleh percaya ka... ikut merit konon... boleh blah... sampai kiamat pon gua tak percaya kalau BN yang memerintah... hahaha .. haram sedikit pun gua tak percaya..

Gua nak citer satu kes nie..

Gua dapat tawaran belajar kat Oxford Brooks University... dapat asrama.. pastue gua pi la nak mintak biasiswa ngan MARA.... sebab cukup merit dan ada semua dokumen yang diperlukan (tawaran, asrama, TOEFL, English 1119)...

Sampai kat MARA dah isi borang... kena tunggu sekejap.. baru boleh jumpa pegawai.. tak lama masa tue.. ader la satu famili datang dgn anak dier... bapak dier pakai bush jacket... hehehe... bapak dier isi borang pastue tak lama dipanggil jumpa pegawai.... (potong que tau dak.. gua dah tunggu lama dah)... sempat la gua tanya anak dier... errr.... bro.. dapat tawaran belajar kat mana? ... budak tue jawap.. tak der tawaran la.. tak tau mana nak pergi... gua tanya lagi... asrama dah ader ker? ... takder la bro .. jawab budak tue..

Tak lama lepas tue.. bapak dier kuar dan cakap sesuatu ngan budak tue... budak tue citer kat gua yang dia dapat biasiswa nak pi UK ... gua ucapkan tahniah ler...

Pastue pegawai MARA panggil gua... dia cakap... adik... sori la.. takder tawaran biasiswa untuk adik.. pasai adik tak cukup syarat... gua tanya apa syarat dier... pegawai tue tak berani nak cakap.... masa tue terus jer gua maki pegawai tue... gua cakap.... oooo.. kalau anak orang UMNO/BN ... boleh pulak cukup syarat.. walaupun tawaran belajar dan asrama takder.... pundek la MARA kalau camnie... gua maki berjela-jela...

MARA bukan nak tolong melayu.. tapi.. cam sial... (berbakul-bakul maki gua bagi masa tue).... sampai hari nie geram sungguh gua... Kes yang sama gak gua alami kat JPA... cam sial... (kalu nak tau... semua adik beradik gua pun dapat jawapan yang sama masa mohon biasiswa dulu... sebab bapak gua orang PAS... tapi dapat gak kitorang sambung pelajaran sampai keperingkat tertinggi ... Master, PhD dan kat oversea pun... semua pakai duit motong getah bapak gua...) gua respek sama bapak gua... bapak gua cakap... kalu kerajaan tak nak bagi bantu.... takper... Allah Taala sure akan bagi dan bantu...

Jadi kesimpulannya... merit apa kejadahnya yang Najib Razak katakan tue... merit kepala hotak dia.... merit kalau anak ahli UMNO/BN ker... kalu itu... bukan merit namanye... itu macam SIAL namanyer....

Elok la tue.. pagi-pagi nie korang baca gua tulis ayat maki berbakul-bakul kat Najib Razak...

Baca Sini : Biasiswa Nasional

1 comment:

  1. mmg sial pegawai2 dari mara ngan jpa yg haram jadah tu..bukan wat keje pun..pilih bulu..ingat duit mak bapak derang kee..aku pun kena cam ko..mmg umno bn haprak..sekarang rasakan..sampai umno bn pupus aku x kan sokong derangg..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1